Számlázó program az Ön igényeire szabva a rEVOL Express-től

Telefon: (1) 461-8090

Alábbiakban fontos tájékoztatást küldünk a rEVOL Express új verziójának legfontosabb funkciójáról,

AZ ONLINE SZÁMLABEJELENTÉSRŐL A NAV RENDSZERE FELÉ

Kérjük, rendszerének működőképessége érdekében figyelmesen olvassa el a tájékoztató levelünket, melyben minden jelenleg rendelkezésünkre álló információt megosztunk!

FONTOS: NEMCSAK A SZÁMLÁZÓ PROGRAMOT SZÜKSÉGES FELKÉSZÍTENI A VÁLTOZÁSRA, HANEM FELHASZNÁLÓI OLDALON IS FELMERÜLNEK BEÁLLÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK!

Amennyiben bármely speciális kivételnél fogva az Ön vállalkozása nem esik bele az adatszolgáltatásra kötelezettek körébe (például áfás számlát állít ki, de nem tartozik a magyar áfatörvény hatálya alá - néhány külföldi cég esetében), kérjük, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen jelezze ügyfélszolgálatunk felé, mert a jogszabály értelmében ebben az esetben is van teendője!

Tudnivalók

A 2018.07.01. napjától érvénybe lépő ONLINE ADATSZOLGÁLTÁSI KÖTELEZETTSÉGRE vonatkozó jogszabályváltozásnak a rEVOL Express program legfrissebb, 6.03 verziója lett felkészítve. Ahhoz, hogy az Ön rEVOL Express programjába bekerüljön a funkció, FRISSÍTENIE SZÜKSÉGES a 6.03 verzióra!

FONTOS: A 6.03 verzióban található online kapcsolódás miatt csak Windows 7 és újabb rendszereken működik megfelelően! A Windows Vista, XP és régebbi rendszerek esetében az online kapcsolat nem jön létre, ezért csak olyan gépre telepítse a rEVOL Express 6.03 verzióját, ami már megfelel az előbb említett rendszerkövetelményeknek! Amennyiben nem támogatott Windowst használna, akkor a számlázót még a frissítés előtt telepítse át másik gépre/rendszerre és utána végezze el a frissítést!

A frissítést a rEVOL Express programba belépve, a Súgó/Friss verzió ellenőrzése menüben vagy a rEVOL Express Ügyfélkapuról tudja letölteni!

Ha a program frissítése elmarad, a funkció nem fog bekerülni az Ön számlázójába, melynek a NAV közlései szerint súlyos pénzbírság lehet a következménye - számlánként!

Mivel a NAV online rendszere a levél kiküldésekor TESZT ÜZEMMÓDBAN működik, így a későbbiekben még lehetnek olyan változások, melyeket a számlázó programunkban is követni szükséges, tehát további frissítéseket bocsájthatunk ki. Emiatt FONTOS, hogy a mostani kiadás után megjelenő frissítéseket is maradéktalanul töltse le! KIZÁRÓLAG A LEGFRISSEBB VERZIÓBAN TUDJUK GARANTÁLNI A MEGFELELŐ MŰKÖDÉST!

A programmal összefüggő, esetlegesen észlelt hibákat, eltéréseket kérjük, azonnal jelezzék ügyfélszolgálatunknak e-mailben, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Azért, hogy a rendszert minden ügyfelünknél határidőre elindítsuk, kérjük Önt:

  • a törvény értelmezésével kapcsolatos kérdéseit ne küldje az ügyfélszolgálatunkra, mert azokra választ nem tudunk adni. Ügyfélszolgálatunk elsődlegesen a rendszer beüzemelésében és az esetleges speciális hibák elhárításában segédkezik.
  • az infrastruktúra működésével kapcsolatos kérdéseit (például: hol lehet beállítani az internet kapcsolatot, tűzfalat, levelezést) az IT üzemeltetővel és/vagy rendszergazdával egyeztesse!

Különösen kérjük, hogy a telepített rendszer tesztelését, kipróbálását, és a működtetés tanulmányozását IDŐBEN, lehetőleg azonnal kezdje meg!

Egyben jelezzük, hogy a működés életbelépése után várhatóan eddig nem látott nagy terhelés éri a Nemzeti Adó- és Vámihivatal rendszereit, amelyet előre beméretezni nehéz. Javasoljuk, készüljön fel arra, hogy az élesítés első időszakában (július első két hetében) minél kevesebb érintett bizonylat készüljön a számlázó rendszeren (amennyiben ez megoldható).

Szeretnénk jelezni, hogy a várható fennakadások, és a felmerülő kérdések kiemelt kezelése érdekében erőforrásainkat Online Számla bevallás modulra összpontosítottuk. Ez időszak alatt a telepítéssel vagy más, beállítással kapcsolatos eseteket kisebb prioritással tudjuk kezelni. Természetesen ez nem vonatkozik a működést akadályozó hibákra.

AZ ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG ELINDULÁSÁHOZ NEM ELÉG CSAK A rEVOL Express PROGRAMOT FRISSÍTENIE, TOVÁBBI BEÁLLÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK IS FELMERÜLNEK FELHASZNÁLÓINK RÉSZÉRŐL!

Az adózónak a NAV oldalán is regisztrálnia kell, hogy az adatküldés sikeres legyen, tehát NAV technikai azonosítót kell igényelnie. Erről részletes, képes tájékoztatást az alábbi gombra kattintva talál, kérjük, figyelmesen olvassa el!

NAV regisztrációs lépések >>

Az online számlabejelentési kötelezettséggel kapcsolatban jelenleg a fent ismertetett információk állnak a rendelkezésünkre. További részleteket társaságunkkal nem közöltek az illetékesek, ezért az esetlegesen felmerülő további kérdésekre kollegáink NEM TUDNAK VÁLASZOKAT ADNI.

Természetesen minden további információt mely a birtokunkba kerül, továbbítani fogunk Ügyfeleink felé. Kérjük, leveleinket ebben az időszakban kiemelten figyelje, és minden esetben figyelmesen olvassa végig, hiszen az Ön felelőssége is a jogszabályok maradéktalan betartása!

A NAV oldalán történt regisztrációs lépések elvégzése után a rEVOL Expressben a következő beállításokat kell megtennie:

A rEVOL Express beállítása a NAV felé történő kapcsolatra >>

A jogszabályi háttért az alábbi linken olvashatja el:

https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/jogszabalyok

Gyakran ismételt kérdések

  1. Milyen számlák kerülnek feladásra a NAV felé?

    Minden 100 000 Ft és azt meghaladó adótartalmú számla (valamint azok később kiállított, kapcsolódó bizonylatai pl. sztornó és helyesbítő számla), ahol a partner Belföldi adóalany típusú.

  2. A 6.03 verzióra való frissítés után nem tudok új partnert rögzíteni, ha nem adom meg adószámot. Mi ennek az oka?

    Egy új opció került a Partner adatlapjára, a Pénzügyi információk fülre, Partner adóalanyisági kategória címmel. A program ellenőrzi, hogy az Adószám mezőbe mi van írva, illetve milyen katergória lett kiválasztva. Az alábbiak alapján válasszon lehetőséget új partner rögzítésekor:

    • Ha az ügyfélnek nincs adószáma, akkor a Nem adóalany opciót
    • Ha az ügyfélnek belföldi adószámmal rendelkezik, akkor a Belföldi adóalany opciót
    • Minden más esetben a Külföldi adóalany opciót kell kiválasztani
    Nem adóalany
  3. Egy ügyfelemnek van belföldi adószáma, de eddig nem volt beírva. Jelenleg a Nem adóalany kategória van beállítva az adatlapján. Ilyenkor mi a teendő?

    2018. július elseje előtt még szabadon módosíthatja a paramétert. Amennyiben 2018. július elseje után egy partnerrel számlát rögzít, akkor a Partner adóalanyisági kategória már nem változtatható meg! Ilyen esetben új partnerként, adószámmal és Belföldi adóalany kategóriával kell rögzíteni az ügyfelet.

  4. Nem tudok számlákat szinkronizálni a NAV felé, és a Bisnode adatlekérdezés sem működik! Azt a hibaüzenetet kapom, hogy Nincs internetkapcsolat, pedig a gép online van, a tűzfalbeállítások is rendben vannak. Ilyenkor mi a teendő?

    Valószínűleg régi, Windows Vista, XP vagy korábbi operációs rendszert használ. Kérjük, frissítse az operációs rendszerét legalább Windows 7 vagy újabb kiadásra!

    Nincs internet

  5. Webáruházból sok ügyfelet szinkronizálunk a megrendelések során. Be lehet állítani a programot, hogy alapértelmezetten Nem adóalanynak legyen rögzítve?

    Természetesen igen, ehhez be kell lépni a Beállítások fülön lévő Program beállításokba, majd a Törzsadatok I. fülön kell kiválasztani a megfelelő Adóalanyisági kategóriát. A Beállítások mentése gombbal rögzíthető a módosítás.

    Nem adóalany beállítások

  6. Amikor számlát rögzítek vagy beküldeni szeretném, olyan hibaüzenetet kapok, hogy "Hiba a token kérés során!" Mi a probléma oka?

    Az üzenetet azért kapja a rendszer, mert a NAV kiszolgálónál a hitelesítés nem megfelelő. Az alábbi három esetben kaphat ilyen üzenetet:

    • A hitelesítési adatok nem megfelelőek, ellenőrizze a Beállítások csoport Program beállítások alatt az Internet beállítások fülén a megadott adatokat!
    • Éles azonosítókkal próbálkozik belépni a tesztrendszerbe 2018. június 30-áig. A NAV tesztszerverei nem engedik be az éles azonosítókat, ezeket 2018. július 1. után tudja használni. Tesztidőszakban a tesztazonosítókkal próbálja meg a hitelesítést! (Tesztazonosítót külön kell kérni a NAV weboldalán!)
    • A NAV kiszolgálója nem megfelelően üzemel. Ilyenkor próbálja meg később a hitelesítést!

    Token hiba

További kérdés esetén kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen!

A könyvelőm ajánlotta, mert pár ügyfele ezt használja, s bevált nekik. Mi most inditottuk vállalkozásunkat, s hallgattunk a tanácsára. Nem bántam meg, könnyen kezelhető.
Papp Marcsi Ügyvezető, Mardoni '99 Kft.
Olcsó és megbízható üzemeltetés, jó terméktámogatás, könnyen átlátható funkciók.
Krajcz László műszaki vez., Sió-Plusz Bt.
Tetszik a program rugalmas beállíthatósága, és külön kiválónak tartom, hogy a számlaformátumomat úgy tudom egyedivé tenni, hogy az előírásoknak továbbra is megfelel. Sokat segít, hogy több tömböt is tudok nyitni.
Kiss Gábor üzletvezető, Studio Vox Bt.

Csatlakozzon!

A rEVOL Express Windows 10-kompatibilis szoftver. A REVOLUTION Software Kft. a következő Windows 10-kiadásokon és verziókon támogatja futtatását: Home, Pro, Education és Enterprise kiadások; ezeken belül minden végleges (tehát nem béta vagy Preview) verzión.