START/Iroda++ verziótörténet
Újdonságok a 2010.824.0652 verzióban:
Kereskedelem
- E-kereskedelmi változás 07.01.
A frissítés tartalmazza a távértékesítés és online kereskedelem változását, melyet 2021.07.01-től vezetnek be. A változás értelmében, ha külföldi magánszemélynek, vagy olyan szervezetnek értékesítünk, aki adófizetésre az adott tagállamban nem kötelezett, akkor az országhoz tartozó áfát kell szerepeltetni a számlán.
A frissítés lefutása után a Törzsadatok / Áfa kódok menüpontban az Ország mező automatikusan feltöltésre kerül Magyarország adattal, amennyiben a mező üres. Valamint fontos változás, hogy az áfakódoknál az Ország mező adata kötelező lesz. A szükséges nem magyarországi áfakódokat fel kell venni az áfakódok közé.
Ezen felül a NAV feladásához a Partner kartonon is be kell állítani az országot. Az ország megnevezés alapján fogja a NAV felé továbbítani a rendszer a megfelelő ISO kódokat. Az első belépéskor a program feldobhat egy dokumentumot, ha talál olyan partnert, akinél nincs vagy nem jó a megadott ország. A lista alapján szükséges a partner kartonok módosítása, ellenkező esetben minden belépésnél fel fog ugrani a lista. Az átállításnak két módja van.
- Amennyiben a cégekhez meg van adva például, hogy Germany és ezt nem szeretné átállítani Németországra, akkor a Törzsadatok / Egyéb / Országok menüpontban Németország megnevezését le kell módosítani Germany-ra.
- Az Export-Import / DEEP konvertálás segéd / Ország megnevezések korrekciója menüpontban csoportosan át lehet állítani a partnerhez tartozó országot.
- Számla sablon módosítása
Az alap sablonok módosítva lettek, hogy a rögzítéskori EU adószám jelenjen meg a későbbi nyomtatások során is. A számla rögzítésekor az adatbázisban tárolásra kerül az EU adószám is, majd későbbi nyomtatáskor a tárolt adatot jeleníti meg a bizonylat. - NAV feladás
Azok a vevői számlák, amik nem magyarországi áfával kerülnek rögzítésre, nem kerülnek fel a NAV felületre. Erre a program a rögzítéskor figyelmeztet is. - Partnerek ország adatának frissítése
A frissítés beírja a Törzsadatok / Vevők kartonjára Magyarországot, amennyiben a partner adóalanyisági kategóriája „Belföldi adóalany” és az ország mező jelenleg üres.
Pénzügy
- E-kereskedelem kimutatás
A pénzügyi modulba belekerült egy új kimutatás, mellyel lekérhetőek a nem magyarországi áfakóddal kiállított bizonylatok. A Pénzügy / Kimutatások / Főkönyvi nyomtatványok / ÁFA analitika nem magyar ÁFA kóddal lista.
Export-import
- Számlázz.hu változás
A Számlázz.hu oldalán történt változásokat beletettük az Iroda++ program Számlázz.hu adatkezelési folyamatába is. - NAV szállítói import bővítése
A NAV szállítói számla import kiegészítésre került a számla feldolgozásakor az áfa kódok módosításával. A beállítás hatására a program nem vizsgálja, hogy a beolvasott számlán milyen áfa kulcs szerepelt. A beállítás az Export-Import / Szállítói számla import (NAV) / Beállítások / Bizonylatsorok áfa társításakor nincs áfa százalék ellenőrzés bepipálásával válik aktívvá.
Ezen felül a szállítói import funkcióba belekerült egy Excel export lehetőség is. Export-Import / Szállítói számla import (NAV) / Excel export menüben érhető el.
A NAV szállítói számla importálásakor korábban a státusz mező nem volt aktív és az alapértelmezett beállítás szerint lehetett berögzíteni a számlákat. A státusz mező aktívvá lett téve, így rögzítéskor megadható, hogy milyen státusszal kerüljön rögzítésre a számla a pénzügyben. - NAV OSZ szállítói import
Módosítva lett a NAV OSZ szállítói import devizás számlák kezelési folyamata. A rendszer ezen verziója megfelelően kezeli a számla deviza mezőinek adatait. - Törzsadat import – Országok
Az Iroda++ program kiegészítésre került az ország kódok importálásával. Az Export-Import/ Törzsadatok / Általános / Törzsadatok importálása Excel fájlól menüpontban az importálás típusnál kiválasztható az országok. A feltöltéshez tartozó minta állomány a kliens Document mappájában található. Fontos, hogy a 2 és 3 tagú ország kódok ne kerüljenek módosításra!
Újdonságok a 2010.824.0646 verzióban:
Pénzügy
- Csoportos kiegyenlítés pénzeszköz szűrése
A csoportos kiegyenlítés funkciónál szemben az eddigi 1-1 analitikus bank, illetve pénztár választásának lehetőségével, a program minden analitikus pénzeszközt felajánl a kiegyenlítésnél. - Pénzügyi bizonylaton az egyenlített számla lista ablak módosítása
Az egyenlített számla mező lista ablakában, módosítva lett az oszlopok szélessége a jobb áttekinthetőség érdekében.
Export-import
- A NAV szállítói számla import funkcióban lehetőség van a feldolgozandó fülön lévő számla fejléc adatait Excel formátumba exportálni. A fenti funkció gombok mellett megjelent egy Excel export gomb.
- A NAV szállítói számla import funkcióban módosítva lett a partner megfeleltetés az importnál, csak a szállítói törzsből lehet választani. Problémát okozhatott, ha egy partner vevőként és szállítóként is rögzítve volt a törzsben.
- A NAV szállítói számla import funkciónál az importálásnál, szemben az eddigi 35 napos intervallummal, a programban lehetőség van bármilyen időszakot megadni, így akár egy egész évre is le lehet kérni a számla adatokat, mely elősegítheti a partner által később feltöltött számlák lekérését.
- A NAV szállítói számla import funkcióban módosítva lett az „egyszerűsített számla” importálásnál előforduló probléma, miszerint az ÁFÁ-ra vonatkozó információkat a program nem tudta helyesen kezelni.
- A NAV szállítói számla import funkcióban paraméterezhetővé vált az importálandó számla tételeinél található ÁFA százaléktól eltérő áfa százalék, még a pénzügyi számla elkészítése előtt. Például, ha a számlán 27%-os áfa szerepel, akkor a paraméter beállításával lehetőség van azt 0%-ra cserélni. A paraméter az import funkció beállítás gombjával érhető el.
- A Shoprenter webáruház kapcsolat, a Shoprenter tájékoztatása alapján módosítva lett az új, API3.0 kapcsolatnak megfelelően. A változtatás a cikkek szinkronját érinti. A Shoprentert használó ügyfeleink változást nem fognak tapasztalni az IPP felületén, a módosítások a háttérben történő folyamatokra vannak hatással, így ők zökkenőmentesen tudják használni továbbra is a webáruház kapcsolatot.
- Az ÁNYK A65-ös bevallással kapcsolatosan módosítva lett a 07, 08-as lapon megjelenő dátum. Az új verzióban a bizonylat teljesítési dátuma kerül a tételekhez.
Kereskedelem
- Eltérő kulcsú áfa kódok kezelése előleg felhasználásnál
A rendszer nem engedi az eltérő kulcsú áfa kódok esetén, hogy a végösszeg áfa értéke negatívba menjen. - Vevői visszavásárlás tételeinél a negatív összeg, negatív mennyiség tiltása
A vevői visszavásárlás bizonylaton lehetőség volt negatív értékeket megadni, mely hatással volt egy rossz FIFO érték képzésre. A bizonylat jellegéből adódóan csökkentő tranzakció jön létre, ezért a sor érték csak pozitív lehet. - Partner karton csoportos adóalanyiság jelölése
Módosítva lett a csoportos adószám jelölése, miszerint ha nincs töltve a csoportos adószám mező, úgy a jelölő pipát sem engedélyezi a program. - Az értékbeli helyesbítés bizonylatnál elérhető a csatolmány menüpont
Az értékbeli helyesbítés bizonylatnál is elérhetővé tettük a csatolmány funkciót.
Újdonságok a 2010.824.0637 verzióban:
Pénzügy
- 2165 bevallás módosítások
A 65-ös bevallásban több módosulás is történt, melyek kezelése belekerült az új kliensbe. Változás történt többek között az előlegek kezelésére vonatkozóan, és a főlapról lekerült a „partner csopazon” megnevezésű mező. - Áfabevallási segéd bővítése
A bevallás M lapok ellenőrzéséhez használható bevallási segéd tartalmazza a csoportos adószámmal rendelkező partnereket is. - Szállítói kimutatás szűrésének bővítése
Több pénzügyi kimutatás is kiegészült a KATA paraméter szűrésével. A szűrést a kimutatások Partner adatai fülön találja.
Banki kapcsolat
- Banki kivonat
A banki kivonatok egyszerűbb rögzítése érdekében a partner nyitott számláinak listájában az összeg mellett az aktuális egyenleg is megjelenik.
Kereskedelem
- Új adóalanyisági kategóriák
A partner kartonon található adóalanyisági kategória mező kiegészült a „Nem adóalany / Magánszemély” és „Nem adóalany / Nem magánszemély” lehetőségekkel. A kereskedelmi alapbeállítások között is megtalálhatók lesznek az új adóalanyisági kategóriák. - NAV 3.0
A frissítés automatikusan aktiválja a NAV 3.0 feladást. A programban minden mozgásiránnyal kiállított számla továbbításra kerül a NAV felé. A NAV szállítói számla import funkció is kezeli majd a 3.0 feladással készült bizonylatokat. - Áfakód nélküli számla rögzítés
A NAV 3.0 feladások miatt a programban nem lehet kiállítani olyan közösségen belüli / export-import számlát, mely sorai nem tartalmaznak áfakódot („Nincsen” áfa). - NAV áfa típus megadása
Az áfakód kartonra bekerült egy NAV típus nevezetű mező. Az első belépés után a program rákérdez, hogy a 0%-os áfakódokhoz milyen NAV típust szeretne megadni a felhasználó. Abban az esetben, ha belépéskor ezeket az adatokat nem választjuk ki, a számla rögzítést nem fogja engedni a program (kötelező adat).
Újdonságok a 2010.824.0618 verzióban:
Általános
- Új áfatípus bevezetése
Az áfakartonon kiválasztható egy új adómentes áfatípus, melynek beállításával bővült a számlázáskor a NAV felé feladható áfakódok köre. A beállításról kérje tanácsadóink segítségét. - Jelszókódolás
Jelen verziótól a rendszer már az SHA512-es titkosítást használja a jelszavak tárolására. - Technikai sztornó
A Kereskedelem és a Pénzügy rendszerekben a szállítói számla sztornózásakor megjelenik egy új mező, melynek segítéségével elkülöníthetjük azokat a sztornó bizonylatokat, melyek nem valós sztornózás miatt lettek rögzítve, csak valamilyen hibás rögzítés eredményei. Ezek a tételek nem kerülnek rá az áfabevallás M-es lapjára, csak ha a számla és a sztornó eltérő időszakban szerepel. - Adóalanyisági szűrés
A kimutatásoknál a partner szűrőbe bekerült az adóalanyisági kategória választási lehetőség.
Pénzügy
- Szállítói számlák letöltése NAV Online számla felületről
Egy új importáló felülettel bővítettük a rendszer Export-import modulját, melynek segítségével letölthetők és a pénzügy szállító számlák közé beimportálhatók a kapott számlák. A funkcióban lehetőség van a partnerhez hozzárendelni alapértékeket (áfa és jogcím), így gyorsítva a feldolgozás folyamatát. Az adott funkció igényléséhez kérjük keresse értékesítő munkatársunkat. - M-es lap feltöltése a pénztárbizonylatok alapján
Az analitikus pénztárak normál terhelésénél beállítható lesz, hogy az adott tételsor bekerüljön a 65-ös áfabevallás M-es lapjára. Az adott funkció igényléséhez kérjük keresse értékesítő munkatársunkat. - Számlarögzítés és kontírozás
A számlarögzítő ablak fejlécébe bekerül a kiválasztott partner adószáma, így könnyebbé válik rögzítéskor, módosításkor és kontírozáskor a partner ellenőrzése.
Házi pénztár
- M-es lap feltöltése a pénztárbizonylatok alapján
A kiadási pénztárbizonylatokon belül a normál terheléseknél beállíthatóvá válik, hogy az adott tételsor bekerüljön a 65-ös áfabevallás M-es lapjára. Az adott funkció igényléséhez kérjük keresse értékesítő munkatársunkat. - Automatikus pénztárbizonylat dátuma
Amennyiben a számlából automatikusan generáljuk a pénztárbizonylatot, akkor az eddigi két dátumon (adott nap és utolsó rögzítés napja) kívül beállíthatóvá válik a számla esedékességi dátuma is. Ez nem alapértelmezett beállítás, azaz cégenként kell elvégezni a bekapcsolást.
Export-import
- 65-ös bevallás
Csoportos adószám: módosításra került az export, miszerint a partner csoportos adószáma kerül rá a bevallásra.
Adóazonosító: a saját cégadatoknál található egyéb igazolványszámban kell rögzíteni az azonosítót, hogy a bevallás megfelelő sorában szerepeljen. A rendszer az adószám alapján exportálja az adatot, azaz a normál adószámoknál nem fog átkerülni a mező értéke a bevallásba. - PTGSZLAH
Módosításra került az xml export, hogy csak a nem adóalanynak kiállításra került számlák kerüljenek rá a nyomtatványra. Ezen felül a címadatok átadása is módosításra került, miszerint a bontott cím kerül a nyomtatványra.
Online számlaküldés
- Kommunikációs hibakezelés
A NAV szerver kommunikációs hiba esetén (pl. szerverleállás) módosult "A megadott számla sorszámmal már történt adatszolgáltatás" hibaüzenettel nem feldolgozott számlák kezelése. A használattal kapcsolatosan kérje ügyfélszolgálatunk segítségét.
A 2010.824-es verzióban egyéb módosításokat is végeztünk, melyek a következő problémákat érintik:
- 65-ös bevallás partnernév hossza
- 65-ös bevallás utaláscím
- 65-ös bevallás előzményszámla kezelése
- Pénzügyi tranzakció módosításakor a partner megtartása
- 65M lapon a teljesítési dátum korrigálása
- Adószám ellenőrzési metodika módosítása
- Pénzügyi sztornózott számla módosítása
- Új cég létrehozásakor a KBSZNY áfakód beállítása
- Előlegbekérő gomb aktív-inaktív állapot ellenőrzése
- Devizás könyvelés Excel import devizakezelés módosítása
- Raktárközi mozgás bizonylat másolás funkció
Újdonságok a 2010.823.592 verzióban:
Pénzügy
- Csoportos kiegyenlítés
A csoportos kiegyenlítésben a számlákon kívül a nem számla jellegű tételek kiegyenlítésére is lehetőséget biztosítunk. - M-Files
Már a pénzügyi számláknál is biztosítottuk, hogy közvetlenül megtekinthessük a pénzügy modulból a kapcsolódó M-files dokumentumokat.
Banki kapcsolat
- Banki kapcsolat típusok
A típusválasztó ablakban már nem jelennek meg az inaktívra tett kapcsolatok, illetve a megjelenített kapcsolatokat abc sorrendben töltjük be a listába. - Magnet banki kivonat
A Magnet bankos kivonat beolvasásakor a partner számlaszáma helyett a saját cég bankszámlaszáma került megjelenítésre. A beolvasót módosítottuk, így már megfelelően jelenik meg a partner bankszámlája a kivonat betöltésekor.
Kereskedelem
- Árfolyamválasztó
Módosítottuk az árfolyamválasztót, hogy gyorsítsunk a rögzítés menetén, így a rendszer a kereskedelmi bizonylatok rögzítésekor is a devizanemek listáján áll az ablak megnyitásakor. - Devizás előlegfelhasználás
Korábban módosításra került a beállítás, így csak akkor tudunk a végszámlán előleget felhasználni, ha ezek a beállítások megtörténtek. Erre természetesen figyelmeztet a program. Ennek a beállításnak a finomhangolását végeztük most el, mert néhány esetben a számlák hibára futottak a NAV feladásnál.
Export-Import
- Számlabeolvasás
Kibővítettük a Számlázz.hu beolvasási folyamatot egy új ablakkal, ahol megjelenítésre kerül a beolvasási állományban szereplő összes tételsor, és akár egyesével, de akár csoportosan is megadható minden sorra az áfakód és a főkönyvi jogcím.
Újdonságok a 2010.823.584 és 2010.823.586 verzióban:
Pénzügy
- Csoportos kiegyenlítés
A csoportos kiegyenlítésben nem csak a nullánál nagyobb egyenlegű tételek kerülnek megjelenítésre, hanem az összes nullától eltérő egyenlegű számát látni fogjuk. Így a lista mostantól tartalmazza a sztornó és a jóváíró számlákat is.
Banki kapcsolat
- MKB NetBANKár kapcsolat
ÚJ kapcsolat került kialakításra, mert az MKB utalási formátumában változást történt. Az új formátum a BkOut48-as sorszámmal érhető el a banki kapcsolat típusok között. Amennyiben nem találja az adott típust, akkor az Új gombbal lehetősége van a bővítésre. - Csoportos utalás
A csoportos utalás rögzítésekor a rendszer nem tudta a 70 karakternél hosszabb partnerneveket letárolni, ezért módosítottunk a mentési folyamaton, hogy a túl hosszú nevek ne okozzanak problémát. - Közlemény
Elkészítettünk egy új formátumot, mert több ügyfelünk is jelezte, hogy feleslegessé vált a közleményben szereplő X karakter az Unicredites utalásoknál. Ezt a módosítást a BkOut47-es kapcsolat tartalmazza.
Kereskedelem
- Belföldi devizás előlegfelhasználás
Néhány ügyfelünknél előfordult, hogy az előlegkartont használta az árfolyamkülönbözet beállításnál is, ami hibaüzenetet generált a bizonylatrögzítéskor. Ezt a problémát kiküszöböltük azzal, hogy a rögzítéskor már figyelmeztet a rendszer a dupla beállítás problémájára. - Előlegszámla
Előlegszámla rögzítésekor amennyiben egyből az egységár mezőbe kattintottunk, akkor nem töltötte be az előleg áfakódot. A mostani verzióban ez a probléma már nem jelentkezik, mert az egérrel való átlépéssel is beállítja a rendszer az alap áfakódot. Természetesen, ha ettől el akarunk térni, akkor erre is lehetőséget biztosít a rendszer.
A módosítás érinti a devizában könyvelt cégeket is, mivel az ilyen beállítással felvett cégeknél változás történt a feladási struktúrában, ami figyelmeztetést generált a NAV visszaigazolásnál.
Újdonságok a 2010.823.570 verzióban:
Az alábbi fejlesztéseket végeztük el a korábbi kiadáshoz képest:
Kereskedelem
- Online számlaküldés módosítása
Elkészült az Online számla 2.0-ás feladási interfész, mely április elsejével már kizárólagos küldési formátum lesz, mivel a 8.22-es verzió által használt 1.1-es verzióval már innentől nem lehet adatot szolgáltatni. Ez azt jelenti, hogy ettől az időponttól kezdődően már csak ez a programverzió tud kommunikálni a NAV szerverekkel, a korábbi verziókkal már nem lehet átadni a számlákat.
Idézet a https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalról: 2020. április 1-jétől az Online Számla rendszerben a 2.0-ás verziójú XSD-t kell alkalmazni, ettől a naptól az 1.1-es verzióval nem lehet adatot szolgáltatni. - Megjegyzés tárolása
Mivel az adatbázisban csak kétezer karakter tárolására volt lehetőség, ezért a rögzítőfelületen is korlátoztuk a beviteli karakterszámot, hogy összhangban legyen a rendszer. - Szállítmányozó
Jelen verziótól megjelenítésre kerül az áttekintőben a szállítmányozóhoz rögíztett dokumentum.
Pénzügy
- Banki bizonylatrögzítő
A banki megtartásoknál lehetőség van arra. hogy beállítsuk, hogy a rögzítés elején a rendszer bekérje az árfolyamot, amit minden bizonylatsorra alkalmazni fog. Természetesen a FIFO deviza-készletkezelést ez nem érinti.
EDI
- DOCCA feladás módosítása
Mivel megváltozott az elektronikus számla formátuma, ezért nekünk is le kellett követnünk a változtatásokat. A 8.23-as verzió már erre a problémára is megoldást biztosít.
Partnerkezelő
- Felhasználókezelés
Továbbfejlesztettük partnerkezelő felhasználókezelését. Az új beállítások alapján megadható, hogy minden, csak aktív, vagy csak cégfelhasználók jelenjenek meg a listákban. - Dokumentum tárolása
A nyitott és a lezárt eseményekhez eddig csak elérési úttal lehetett hozzárendelni a csatolmányt. Jelen verziótól lehetőség van arra is, hogy ezeket a fájlokat is lementse a rendszer az adatbázisba. Természetesen ez az adatbázis méretét jelentősen növelheti.
Rendszerbeállítások
- Jogosultság
A rendszer nem minden jogbeállítást ellenőrzött teljeskörűen, melyet a 8.23-as verzióban korrigáltunk, így ezek a problémák is elhárításra kerültek.
Újdonságok a 2010.822.564 verzióban:
FONTOS! Jelen verzió nem tartalmaz adatbázis konvertálást, csak a kliensprogramot kell telepíteni, és a kapcsolódó patch állományokat lefuttatni, melyekről a rendszer az első belépésben tájékoztat.
Az alábbi fejlesztéseket végeztük el a korábbi kiadáshoz képest:
Kereskedelem
- Online számlaküldés módosítása
A NAV tájékoztatása alapján módosítottunk a számla-visszaigazolás folyamatán, így minden számlaküldéskor, illetve kijelentkezéskor és belépéskor (megadott felhasználók esetében) a rendszer megpróbálja az adatküldést, és erről tájékoztatást is küld. - Szerződéses ár meghívása
Ismételten lehetőséget biztosítunk a bizonylatrögzítés közben a CTRL+7-es billentyűkombinációval a szerződéses ár bekérésére. - Csoportos nyomtatás
Eddig a verzióig csak az adott év bizonylatait lehetett csoportosan lekérdezni dátumszűrés nélkül. Ezt a funkciót kibővítettük, hogy ne kelljen a dátumszűrőt is alkalmazni, ha a korábbi évek bizonylatait szeretnénk csoportosan kinyomtatni.
Pénzügy
- Banki / pénztári kerekítés
Sajnos a 822-es verzióba bekerült a banki és pénztári tételeken lefutó automatikus kerekítési differencia elszámolást ki kellett vennünk a rendszerből, mivel túl sok problémát jelentettek be ezzel kapcsolatosan. Ez egy későbbi megoldásunkban lesz ismételten elérhető. - Áfabevallás (2065)
Módosításra került az áfa bevallási funkció, hogy a 2065-ös nyomtatványon történt módosításoknak megfeleljen az exportálási funkció. - Közösségi értékesítés nyilatkozat (20A60)
Mivel változott az összesítő nyilatkozat struktúrája, ezért ezt a változtatást is átvezettük a nyomtatvány exportálási formátumán.
Törzsadatok
- Vevő / szállító csatolt állományok
A csatolt állományoknál nem volt lehetőség a lista görgetésére. Ezt az igényt teljesítettük azzal, hogy amennyiben a lista meghaladja az ablak méretét, akkor megjelenik a görgetősáv, illetve az egér görgető gombjával is tudjuk mozgatni a listánkat. - Partner bankszámlaszámok
A banki kivonatok beolvasásakor az elmentendő bankszámlaszámot nem az alapadatoknál írja felül a rendszer, hanem a további bankszámlaszámok listájába kerül tárolásra.
EDI
- Rendelés feldolgozás
Módosításra került az EDI rendelés beolvasás, hogy a többszörös telephelykezelés is megoldott legyen a feldolgozáskor.
Partnerkezelő
- Riasztás időzítő
Korábban csak másodpercben lehetett az időzítést elvégezni, és ezt is csak korlátozott mértékben. Jelen verziótól az időzítésnél lehetőségünk van perc / másodperc alapon megadni az ismétlési időtartamot.
A 2010.822.564-es verzióban egyéb módosításokat is végeztünk, melyek a következő problémákat érintik:
- Tárgyi eszköz számolási mód korrigálása
- Áfa bevallás 70. sor töltése
- Raiffeisen banki kapcsolat módosítása
- Proforma számla pénztárkapcsolat kivétele
- Közösségi számla sztornózás és visszáruzás egyben funkció mozgásirányának korrigálása
- Sarzs kimutatás dátumait javítottuk
- Helyesbítő számla küldése Docca EDI formátumban
- Tárgyi eszköz gyártási idő dátumbeállítása az áttekintőben
NAV Online számlaküldés beállítás módosulása
A NAV tájékoztatása alapján módosítottunk a számla-küldés és visszaigazolás folyamatán, így minden számlaküldéskor, illetve kijelentkezéskor és belépéskor a rendszer megpróbálja az adatküldést, és erről tájékoztatást is küld a felhasználónak.
A számlaküldést és adat lekérdezést négy esetben végzi el a rendszer:
A számla rögzítésekor a program megpróbálja a NAV adatküldést végrehajtani. Amennyiben van internet, és a NAV szervere is megfelelően üzemel, akkor az Online számlaküldés adatai-küldés ismétlés menüpontban a státusz oszlopban a Feldolgozva szöveg jelenik meg. Amennyiben valahol félbeszakad a folyamat, akkor a Feladásra vár, Befogadva, stb státuszok közül jelenik meg valamelyik. Ebben az esetben a visszaigazolás még nem érkezett meg a számla online befogadásáról, így a feldolgozás nem zárult le, és az eredményessége nem biztos.
A következő számla rögzítésekor a rendszer ellenőrzi a beküldési listában szereplő számlák státuszát, és megpróbálja a még nem végleges státuszú számlák újbóli átadását, erről a számla rögzítőjét azonnal tájékoztatja.
Amennyiben nem rögzítünk további számlákat, illetve továbbra sem volt biztosított az adatküldés és státusz lekérés, akkor még két esetben próbálja meg a küldés-lekérést a rendszer, a rendszerből kilépéskor, illetve a következő belépéskor. Ennek alapfeltétele, hogy a belépő felhasználónál beállításra kerüljön, hogy az Ő belépésével vagy a program elhagyásával kísérelje meg a küldést a rendszer. A kísérletről a felhasználó üzenetet kap, hogy eldönthesse, hogy él-e a kapcsolata, van-e internete. A beállítást az alábbi ábra mutatja, melyet a Rendszerfelügyelet Felhasználók kezelésénél lehet elvégezni.
Újdonságok a jelenlegi verzióban:
Kereskedelem
- Szűrés munkahely alapján
A kereskedelmi kimutatások között található „Vevők összesített forgalma és rangsora” kimutatás bővítve lett a munkahely szűréssel. A „Partner adatai” fülön megadott munkahelyet veszi figyelembe a lekérdezés. - E-szignó
Több ügyfelünk kérésére a program bővítve lett az E-szignó kapcsolattípussal. Beállítása az adott partner kartonján („EDI és e-számla” fül), illetve a kereskedelmi beállítások között lehetséges. - Tömeges cikk választás
A kereskedelmi bizonylatoknál a cikkválasztó mezőben használt Shift + Szóköz kombinációra felugrik a tömeges cikkválasztó ablak. - Számla sztornózás
A könnyebb kezelhetőség érdekében a számlák sztornózása funkcióban apró változtatásokat eszközöltünk. A figyelmeztető ablak szövege át lett írva, illetve a bizonylatszerkesztő ablakban is már megtalálható a „Sztornó” gomb. - Kereskedelmi feladás
Ellenőrzést építettünk be a kereskedelemből történő feladásokhoz. A program figyeli, ha el lett indítva a feladás, és egy másik gépen is elindítják, mielőtt a folyamat végig futott volna, akkor figyelmeztetést kap a felhasználó, hogy próbálja meg újra, kicsit később.
Pénzügy
- Banki / pénztári kerekítés
A program az új verzióban már nem csak a vevői és szállítói bizonylatok automatikus kerekítését képes elvégezni, hanem a banki és pénztári tételeken is lefut a folyamat. A kerekítés során a „Kerekítési differencia beállítások” paramétereit veszi figyelembe. - Fizetési felszólítás
A pénzügyben lehetőség van manuálisan rögzíteni, hogy egy adott számláról hányszor küldtünk ki fizetési felszólítást partnerünk felé. A számlaáttekintőben, a kiválasztott bizonylaton jobb gombbal kattintva megjelenik a „Kiküldött Fizetési felszólítások darabszáma” funkció. A felugró ablakba beírhatjuk a megfelelő számot. - Csoportos kiegyenlítés
A „Csoportos kiegyenlítés” funkció két bővítést is tartalmaz. Az egyik, hogy a szűrési paraméterek között megtalálható a fizetési mód. A másik, hogy rögzítésnél az analitikus pénztárakat is kezelhetjük.
Törzsadatok
- Vevő / szállító csatolt állományok
A vevői és szállítói kartonon megjelent egy új funkció gomb, a „Csatolt fájlok”. Emellett be lett illesztve egy új fül is „Dokumentumok” néven. A dokumentumok szinkronizálódnak a Törzsadatok és a Partnerkezelő modulok között. Így a Partnerkezelőben csatolt dokumentum megjelenik a partner kartonján, illetve a Törzsadatok között csatolt fájlok láthatóak a Partnerkezelőben.
EDI
- Angol/Német nyelvű számlák kezelése
Lehetőséget biztosítunk arra, hogy a magyar számlákon kívül az angol és német számlákat is továbbítjuk a Számlaközpont felé. A beállítást a partner kartonon, az „EDI és e-számla” fülön lehet módosítani.
Banki kommunikáció
- Új kapcsolat
A Magnetbankhoz létrehoztunk egy új banki kapcsolattípust a devizás tételekhez. BKIn46 néven elérhető. - Devizakezelés a kivonaton
Kivonat beolvasáskor a devizás értékeket a program átváltja forintos értékre, és kitölti a rögzítőablak forintérték mezőjét. - Bizonylatszám közleményből
A korábban előfordult üres vagy „NOTPRO” szöveget tartalmazó bizonylatszám-probléma a következő módon lett orvosolva: a beolvasott kivonat közlemény rovatából emeljük ki az első 70 karaktert, és ez kerül a bizonylatszám mezőbe.
A 2010.822-es verzióban egyéb módosításokat is végeztünk, melyek a következő problémákat érintik:
- Tárgyi eszközöknél a program minden esetben kérte a jelölő adatokat
- Menükeresés dupla kattintásra a program leállását eredményezte
- Kereskedelem modulból feladott bizonylatok esetén nem került jelölésre, hogy tartalmazott-e csatolmányt
- Belső felhasználás sorszámtömbök módosításra kerültek
- Szállítói pontozás optimalizálása
- Sarzs kimutatás dátumait javítottuk
- Áfakód nélkül nem lehet már számlát rögzíteni
- Mindet kijelöl / Aktuális lapot kijelöli gombok már megfelelően működnek
- Pénzügy modul / Áfa analitika / Pénzforgalmi szemlélet szerinti kimutatás módosítva lett
Újdonságok és javítások a 2010.821.0536-os kliens verzióban:
- Adószám ellenőrzés
Adószám ütközés esetén már nem csak az adószámot, hanem azt a partnert is kiírja a hibaüzenet, amihez rögzítve lett korábban - Rendelés foglalás kifuttatás
A rendelést akkor is kifuttatta a rendszer, ha be volt kapcsolva a kifuttatás tiltása. Javítva. - Új mezők e-mail küldéshez
Ha bizonylat emailben lesz elküldve, ezentúl a Bizonylat II. beilleszthető a levél tárgyába és a szövegtörzsbe
%BIZONYLATSZAM2% azonosítóval, valamint a bizonylat rögzítője a szövegtörzsbe %ROGZITOFELHASZNALO% azonosítóval. - Pénzügyi kontírozás bővítése
Kontírozási menüpontban ezentúl elérhető a számlához csatolt dokumentum ugyanúgy, mint a számla áttekintőben. - Szamlazz.hu adatbeolvasás
Beolvasás során lehetőség van a csoportos Áfa-kulcs és jogcím hozzárendelésére - EKÁER
Egy választó kapcsoló került a programba, hogy eladási vagy beszerzési áron készüljön el a jelentés.
Újdonságok és javítások a 2010.821.0529-es kliens verzióban:
- Kereskedelem
- Automatikus pdf generálás
Jelen verziótól lehetőséget biztosítunk a számlanyomtatásnál a közvetlen pdf fájlba nyomtatásra is. Amennyiben a közvetlen nyomtatást válasszuk, akkor megjelenik két új beállítási lehetőség a nyomtatási formátumra. A működéshez elengedhetetlen a beállítások megadása, mely a nyomtatási beállítások között található. Kérjük a használatba vétel előtt olvassa el a dokumentációt, vagy keresse ügyfélszolgálatunkat. - Új nézet
A nézetek között megjelent egy új áttekintő, melynél az összes bizonylat megjelenik. Itt lehetőségünk van a sor szintű szűrésre, ahol megadhatunk akár gyűjtőkódokat is, így listázható egy adott gyűjtőkódra rögzített összes kereskedelemi bizonylat. - Intrastat jelentés
Az Intrastat által elvárt alapadatokat futtatáskor elmenti a rendszer, így nem kell minden belépéskor külön-külön megadni az adatokat. - E-számla adatátadás
Módosítottuk a DOCCA felé történő PKI adatátadást. Mostantól a mennyiségi egység neve kerül átadásra az EDI kódja helyett. - NAV online feladás
Módosításra került a xml készítése, mert a devizakönyvelés esetén a NAV nem minden esetben tudta feldolgozni az átadott adatokat. Ezt a problémát kiküszöböli a jelenlegi verzió. - Árajánlat módosítása
Az árajánlat módosítása kibővítésre került egy „Sor beszúrása” gombbal, melynek használatával a kijelölt sor elé lehet rögzíti az új sort. Maradt a „Sor hozzáadása” gomb is, mellyel a kijelölt sor mögé lehet új sort rögzíteni.
- Automatikus pdf generálás
- Törzsadatok
Vevő-szállító karton – bankszámlaszám
Kikerült a bankszámlaszám formátumának figyelése a rendszerből, így pl. a 3x8-as formátumnál már figyelmeztetés nélkül rögzíthető a partner. - Banki kommunikáció
Korábban az utalásoknál az országkódot nem vette át a partnerből a rendszer. Ezt a funkciót kibővítettük, így mind az egyedi mind a csoportos utalás átveszi a partnerben rögzített ISO kódot. Az egyedi utalásoknál lehetőség van a kód módosítására is, mivel szerkeszthető az ország mező. - Rendszer
Korábbi verziókban jelentkezett az a probléma, hogy amennyiben hibásan került megadásra a jelszó, akkor azt a rendszer nem tudta lekezelni, amit a jelen verzióban orvosoltunk. - Tárgyi eszköz
Módosításra került néhány tárgyi eszköz kimutatás, mert az összesítő sorok nem minden esetben jelentek meg megfelelő oszlopban.
Újdonságok és javítások a 2010.821.0523-as kliens verzióban:
- Bizonyos esetekben előfordulhatott, hogy az előzmény számlák rosszul jelentek meg a 65-ös áfabevalláson. Javítva.
- Az adószámok feladása során a felesleges szóközöket és kötőjeleket kivesszük, hogy a helyes formátumban küldjük fel a NAV-nak. A tárolt adószámokat nem módosítja a program!
- Ha nem Forint az alapértelmezett deviza, akkor a NAV feladás során az árfolyam rosszul kerülhetett fel, emiatt figyelmeztetést küldhetett a NAV. Javítva.
- Tárgyi eszköz – Időszaki állományváltozás listán az Összesen sor elcsúszása javítva lett.
Újdonságok és javítások a 2010.821.0521-es kliens verzióban:
- szigorúbb verzióellenőrzés: a kliens telepítését követő első programindításkor a szoftver ellenőrzi, hogy az aktuális patch is telepítve lett-e? A patch egyszeri lefuttatása azért fontos, mert a szükséges módosításokat az adatbázisban végzi el, melyek hiányában a program nem működne megfelelően. A 2010.821.0521-es kliens telepítése után, a program első indításakor az ellenőrzés megtörténik, egy jegyzettömb ablak nyílik meg a további tudnivalókkal a patch telepítéséhez. Miután a patch az egyik gépen lefuttatásra került, a programba újra be lehet lépni.
FONTOS: az Ügyfélkapun ezután már nem lesz patch megjelenés, az aktuális patchet mindig a kliens telepítője tartalmazza majd, amit a fentiek alapján kell futtatni a program első indítása során. - mennyiségi egységek megfeleltetése: a termékek/szolgáltatások adatlapján beírt mértékegységek a NAV felé standard formátumban kerülnek feladásra. Az adatlapon található mértékegységek az ebben a PDF-ben lévő, baloldali oszlopban felsorolt lehetőségek alapján legyenek kitöltve! A felsorolt mértékegységek nem kis-, és nagybetűérzékenyek!
- árajánlat, rendelés módosításánál további ároszlopok kiválasztási lehetősége
- vevői rendelésből szállító rendelés készítésénél a mozgásirány megadható
- előlegbekérőből előlegszámla készítésekor a mennyiségi egység mező elcsúszhatott. Javítva.
- elektronikus számla készítésénél a csoportos adószám is elküldésre kerül a Számlaközpontnak.
Újdonságok a jelenlegi verzióban:
- 2019. május elsejétől a NAV már csak az újfajta, KOBAK XML 1.1 formátumú adatbeküldést fogadja el. A 2010.821-es verzió már így küldi fel a számlaadatokat az adóhatóság felé.
- A formátumváltás miatt a NAV már nem engedi a 0%-os, Visszaigényelhető, Általános típusú, Belföldi mozgásirányú áfakulcsok feladását. Mivel a rendszer tartalmazhat ilyen áfakulcsot, ezért az alábbiak szerint ezt módosítani kell a frissítést követő, első belépés során!
A következő képek segítenek a típus meghatározásában:
- Az alábbi áfakulcs már nem érvényes a 2010.821-es verziótól:
- Más típust kell megadni ebben az esetben:
- Frissítés utáni első indításkor figyelmeztet a program a változtatásra:
- A figyelmeztetést követő ablakban módosítani lehet az áfakulcs típusát:
- Az alábbi áfakulcs már nem érvényes a 2010.821-es verziótól:
- Korábban olyan csoportos számla készítésénél, ami a NAV felé feladásra került, minden számlánál figyelmeztetett a program. A 2010.821-es verziótól már csak egyszer jelez, nem kell többszöri beleegyezés.
- Előlegbekérő email küldésekor már megadható a Tárgy mező is az egyedibb levél küldéséhez
- Adószámfigyelést építettünk be, azaz vevő vagy szállító rögzítésekor ellenőrzi a program, ha a belföldi vagy EU-s adószám már fel lett használva egy másik esetben.
- Ha a vevő vagy szállító Külföldi adóalany, és Közösségen belüli mozgásirány lett megadva, a program ellenőrzi, hogy a közösségi adószám ki lett-e töltve.
- A Partnerkezelőbe felvett feladatainkat az Outlookba szinkronizálhatjuk, így azok az Outlook naptárban is megjelennek.
Ez a funkció az Eszközök menüből érhető el, majd a felvett eseményt a Futtatás gombbal adhatjuk át az Outlooknak.
A futtatás automatizálható, ha a rEVSQL_Auto_CRM_OUTLOOK_SYNC.exe állományt ütemezőbe felvéve futtatjuk tetszés szerinti időpontban. - A Partnerkezelőben felvehetjük a partner Adóalanyisági kategóriáját, Adószámát, valamint az EU adószámát. Ezek az adatok a szinkronizáláskor átkerülnek a vevő-, ill. szállítótörzsbe.
- A Partnerkezelőben, a partner adószáma alapján segítségül hívhatja a Bisnode online információit! A Céginformációk BISNODE kapcsolattal gomb megnyomására a cégadatok lekérhetők.
A megjelenített adatokra cserélhetjük a partner adatait, ha az Adatok hozzáadása partnerhez gombot nyomjuk meg.
Újdonságok a 2010.820.501-es kliens verzióban:
- Shoprenter és UNAS webáruházak szinkronizációinak optimalizálása
- Banki kivonat beolvasásakor az utolsó jogcímet megjegyzi és felkínálja a program
- Kereskedelmi számla mentésekor, ha a vevő adószáma nincs kitöltve és az ÁFA értéke nagyobb vagy egyenlő, mint a Beállítások - Értékhatár figyelés menüpontban megadott érték, minden esetben figyelmeztet a program.
- Cikk importálása során a VTSZ mezőt kötelező kitölteni, ennek hiányakor figyelmeztető üzenet jelenik meg.
- Számla másolás során, ha olyan fizetési mód kerül kiválasztásra, amihez nincs NAV típus hozzárendelve, a program már azonnal jelzi a hibát, nem a bizonylat rögzítésekor.
- A vevői rendelésből létrehozott szállítói rendelés nem jelent meg a bevételezésnél. Javítva.
- Importált partnerek esetében a cím nem került összefűzésre mindaddig, amíg nem történt kattintás egy cím mezőbe. Javítva.
- Egyes esetekben árajánlat vagy rendelés módosításakor nem aktiválódtak a mezők, csak második módosítás esetében. Javítva.
Újdonságok a jelenlegi verzióban:
- A NAV online számlabejelentéssel kapcsolatos javítások, patchek és bővítések egy verzióban jelennek meg.
- EKAER küldés frissítése
- Kereskedelmi számla készítése közben lehetőség van a mellékletek csatolására, így már a számla esetleges e-számlaként küldésekor mehet vele a melléklet.
- Értékbeli részhelyesbítőnél lehet mennyiséget is módosítani szolgáltatás cikk esetén.
- Vevő kartonon, ha már volt számla kiállítva az ügyfélnek akkor is módosítható az adóalanyisági kategória mező.
- Vevői számla kiállítása során az aktuális adóalanyisági kategória megjelenik a számlák áttekintőjén.
Felületi változások
Tovább haladtunk az Iroda ++ rendszerünk többlépcsős megújítása felé, melynek következő lépése a menüszerkezet átalakítása volt. Ezt a menüszerkezetet nem kötelező használni, a menüpontokban nincs változás, csak a menük csoportosítását optimalizáltuk. Alapértelmezés szerint a klasszikus menü jelenik meg, ha megtörténik valamelyik új menüszerkezetre való váltás, újra ki kell osztani a jogosultságokat, mert a beállításokat menüszerkezetenként menti el a program! Céges szintű a beállítás, csak rendszergazda módosíthatja, ha átállítja, akkor a cégbe belépő összes felhasználónál változni fog!
Vevői rendelésből szállítói rendelés
Lehetőség van bizonylatonként vevői rendelésből szállítói rendelést készíteni. Kérjük, válassza ki az alap vevői rendelést, majd a Műveletek gombbal aktiválja a Szállítói rendelés készítése menüpontot.
Kereskedelmi bizonylatok korlátozása nem fizetés esetén
A rendszerünkben eddig is benne volt, hogy kintlévőség esetén tiltani lehetett bizonyos bizonylatok kiállítását. Jelen fejlesztéssel ügyfelenként egy türelmi időt is be lehet állítani, hogy ez a tiltás mikortól legyen érvényes.
Pénzügyi megjegyzés
Pénzügyi számla rögzítésekor a fejlécadatoknál lehetőség van egy másik megjegyzés megadására, mely az áttekintő listán is megjeleníthető.
FONTOS információ: frissítés után a jogosultságokat újra ki kell osztani!
Felületi változások
Megkezdtük az Iroda ++ rendszerünk több lépcsős megújítását, melynek első lépése, hogy a felhasználói felület megjelenítését, láthatóságát fejlesztettük, mivel Ügyfeleink, azaz Önök felől többször érkezett igény bejelentés arra vonatkozóan, hogy a feliratok túl halványak, nem könnyen olvashatóak.
Ezen módosítás mellett, több olyan változtatást is eszközöltünk, melyet Ügyfeleink jelentettek be, de csak a használhatóságot javította, azaz nem új funkcióként vagy módosításként jelentkezik a rendszerben.
Rendszerfelügyelet
Cég adatok másolásának bővítése jogcímtörzzsel
Új cég létrehozásakor eddig is lehetőségünk volt egy meglévő cég adatait átmásolni az újonnan létrehozandó cégbe. Ezt a funkciót bővítettük, hogy a számlakeret mintájára lehetőség legyen a pénzügyi jogcímtörzset is átmásolni.
Keretrendszer
MNB deviza árfolyam importálás
Lehetőséget biztosítunk, hogy devizakönyvelés esetén beolvasásra kerüljön az MNB árfolyamból a könyvelési deviza árfolyamának reciproka a HUF devizanemhez kilenc tizedesjegy hosszúságban.
Kereskedelem modul
Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
Módosításra került az adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás xml állomány. Jelen verziótól az adószám mezőbe a számlán rögzített csoportos adószámot tölti fel a rendszer amennyiben rendelkezik ezzel.
Alap számlasablon módosítása
Az alap számlasablon cégadatok szekcióját kibővítettük, hogy megjelenítésre kerüljön a megfelelő csoportos adószám. Mivel ez a módosítás csak az újonnan létrehozott cégeknél működik, ezért a meglévő cégekben történő aktiváláshoz kérje ügyfélszolgálatunk segítségét.
Elektronikus számlakép
A Számlaközponton keresztül küldött számlák esetében eddig nem volt lehetőség a végleges nyomtatási előkép megtekintésére. Jelen verziónkat kibővítettük, hogy a számla rögzítés előtt már azt a nyomtatvány képet láthassa a felhasználó, mely a vevőnek elküldésre kerül.
Rendelés generálás
Az eszközök között található rendelés-generálás funkciót kibővítettük, hogy a cikktörzsben található ároszlopokból választhatóan lehessen legenerálni a rendeléseket.
Cikkszám megjelenítés
A sarzsszám áttekintőben eddig nem látszódott a cikkszám. Nem csak megjelenítésre került a mező, de a listaablak formátuma alapján a keresésre is lehetőséget biztosítottunk.
Adat export-import modul
Kialakításra került egy új modul, melyben összevonásra fognak kerülni a különböző helyeken található exportálási és importálási lehetőségek. Első lépésként két új funkciót helyeztünk el ebben a modulban.
NAV xml és Számlázz.hu import
Két új számlafeltöltést hoztunk létre, melyek külső rendszerekből történő un. NAV xml formátum beolvasását és a Számlázz.hu csv fájl feldolgozását teszi lehetővé a Pénzügy modulba. Ehhez a funkcióhoz regisztráció szükséges, ezért kérjük, tájékozódjon értékesítési tanácsadójánál.
Webáruház kapcsolatok bővítése
A most megjelent verzióban két új webáruház kapcsolatot alakítottunk ki. Ezek a Shoprenter és az Unas webáruházzal való kapcsolódást biztosítják, melynek révén lehetőség van a rendelések feldolgozására, és a törzsadatok export-import kommunikációjára.
Pénzügy modul
Pénztárak jogosultság beállítása
A Pénzügy és a Házi pénztár modulban a Pénzeszközök törzsadatoknál kialakításra került az adott analitikus vagy bizonylati pénztár jogosultági beállítása, melynek keretében megadható, hogy mely felhasználó vagy akár szerepkör használhatja az adott pénzeszközt.
Új kimutatások
Ügyfeleink kérésére továbbfejlesztettük a múltbeli időpontos kimutatásokat, így már egy lekérdezéssel elérhetővé vált a nyitott számlák és teljesítések listája.
Számla bontás
A Kereskedelem modulban megadott számlabontás feladását módosítottuk, hogy az áfa analitikában és bevallásban pontosabban jelenjenek meg az áfás adatok. Az ehhez szükséges paraméterezéseket keresse a dokumentációban, de ügyfélszolgálatunk is szívesen áll rendelkezésére.
65M nyomtatvány feltöltés módosítása
Bővítésre került a 65M nyomtatvány kitöltése, mely során a pénzügyi számlarögzítéskor felvitt adatokat is bővíteni kellett. Ezzel kapcsolatosan került be a rendszerbe az előzményszámla fogalma, mely használatához segítséget talál a dokumentációban.
Tárgyi eszköz modul
Aktiválási jegyzőkönyv
Jelen verziótól lehetőséget biztosítunk, hogy az importálással létrehozott illetve a kisértékű tárgyi eszközöknél is elérhető legyen az aktiválási jegyzőkönyv, mely innentől a könyvelési devizanemet is figyelembe veszi.
Banki kommunikáció
Új banki kapcsolat
Új K&H Bank kapcsolatot hoztunk létre, mivel új banki terminálprogram került az ügyfeleinkhez. Kérjük, hogy ennek aktiválásához keresse ügyfélszolgálatunkat.
Keretrendszer
Modulmenü - menüszalag
Kialakításra került egy új, modernebb menürendszer, melynek használatával könnyebben és gyorsabban érhetők el a menüpontok. Természetesen a régi menü sem került kidobásra, így a bal oldali modul – témakör - funkció elérési lehetőség is látható maradt.
Partnerek bankszámlaszámai
Jelen verziótól lehetőséget biztosítunk arra, hogy a partnereknél több bankszámlaszámot is letárolhassunk. A banki kommunikációs modul kivonatfájl beolvasásakor már nem csak az alapértelmezett bankszámlaszám alapján tudja kikeresni a partnerünket, hanem a cég összes számlaszáma alapján fogja a keresést elvégezni.
Pénzügy modul
Csoportos adószám nyilvántartása
Kialakításra került egy új törzsadat, melynek révén a partnereinket hozzárendelhetjük az adószám csoporthoz. Amennyiben a hozzárendelést elvégeztük, akkor a kimenő számláinkon és az áfa bevalláson is megjelenik a csoportazonosító.
Keretrendszer
Feladási állomány
A korábbi verzióban szétbontásra került partnercím adatok átvezetésre került az mdb-s külső feladási állományban is. Természetesen ez a változás a rendszeren belüli feladásokat nem befolyásolja, így csak azokat a felhasználókat érintheti, akik más rendszerek felé adják fel bizonylataikat ebben a formátumban.
Az ablaknevek egységesítése
A korábbi verziókban az ablaknevek nem voltak egységesek, néhol előre került a modul és ezt követte a funkció, de volt ahol ez fordítva szerepelt. Jelen verziótól egységesítettük a feliratokat, így könnyebbé válik a már megnyitott ablakok között az eligazodás, keresés.
Kereskedelem modul
Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
Ügyfeleink bejelentési alapján módosításra került az adóhatóság felé küldendő xml állomány generálása. Mostantól az előleg- és a visszavásárlás számlákkal együtt fogja az adatszolgáltatási fájlt előállítani.
Kimutatások bővítése
A belső készletmozgások bizonylatai lista végére betettünk két új kimutatást, melyek a receptúrás gyártással kapcsolatos mozgásokat listázza ki. Az egyik a gyártási összefoglaló bizonylattal összefogva mutatja meg a bevét és a kivét bizonylatokat, a másik pedig a bevételezéshez kapcsolja hozzá a gyártási kivét bizonylatot.
Előlegbekérő küldése e-mailben
Az előlegbekérő rögzítés után már nem csak kinyomtatásra van lehetőség, hanem e-mailben is elküldhető közvetlenül. Természeten ehhez az e-mail küldési beállításoknak és az ügyfelek e-mail címének már rögzítve kell lennie.
Előlegkezelés módosítása
A korábbi verziókban bővítésre került előlegkezelés és felhasználás során felmerült problémák kerültek módosításra, hogy a művelet során felmerült problémák a továbbiakban ne jelentkezzenek.
Készletszint ellenőrző felület
A készletszint ellenőrzést bővítettük, így lehetőség nyílt a háromszintű cikk- és a webcsoportok szerinti szűrésre is.
Árajánlat rögzítés
Jelen verziótól lehetőség van az árajánlatok esetében a mennyiségi egységnél a nulla érték megadásra is. Természetesen az ehhez kapcsolódó alapnyomtatványon a mennyiség továbbra is szerepelni fog, de egyedi formátumok készítésére szívesen állunk rendelkezésükre.
Print Preview gyorsbillentyűk
A bizonylatok képernyőre nyomtatásakor gyorsbillentyűvel elérhetővé vált a lapozás és a nyomtatás funkció.
Pénzügy modul
Pénzügyi számlasor feltöltés
A pénzügyi számlarögzítés új funkcióval bővült ki, melynek segítségével txt, csv vagy xls fájlokból lehet a számlasorokat feltölteni. A fájlleírások, oszlopdefiníciók a Pénzügy modul kézikönyvében találhatóak.
Áfabevallás export fájl készítése
Az A65-ös nyomtatvány elkészítéséhez szükséges xml fájlt kibővítettük, hogy a bejövő EU áfás adóösszegen kívül az adólapja is bekerüljön a nyomtatványba. Az excel formátumú lekérdezés is módosításra került, mert el voltak csúszva az oszlopok megnevezései az adatokhoz képest.
Főkönyv modul
Mérleg és eredménykimutatás sablon
A főkönyv modulban elérhetővé vált a 2016 üzleti évtől alkalmazandó mérleg és eredménykimutatás összköltségeljárással sablon. Új cég létrehozása esetén automatikusan ez jelenik meg, a már meglévő cégek esetén a Mérleg és jelentéskészítő menüpontban az Új jelentésnél az Importálás „Üresből” helyen érheti el. Ehhez kapcsolódóan új cég létrehozásakor már a 2016 évi új számlatükör, és az ehhez kapcsolódó pénzügyi feladási jogcímek kerültek bevezetésre.
Általános
NAV adatszolgáltatáshoz a korábbi, nem bontott cím adatok bontása
A NAV által előírt adatszolgáltatás megköveteli, hogy a címek adott struktúrában bontva szerepeljenek az adatszolgáltatási XML-ben.
Ehhez a korábbi Partner illetve Számla adatokat bontani kell. A Partner adatokat lehetne bontani úgy, hogy egyesével belemegyünk a Partnertörzsbe és módosítjuk a cím adatokat. Ez lassú és nehézkes, főleg sok meglévő adat esetén.
Ennek egyszerűsítése és gyorsítása végett készült a Keretrendszer -> Funkciók -> Címek bontása funkció.
A program automatikusan megpróbálja szétbontani a cím utca mezőjében szereplő szöveget Közterület neve/Közterület jellege/Házszám adatokra. A többi adatot nem tudja szétbontani. Pl. kerület, lépcsőház, emelet, stb. Ezt a bontást megjeleníti. Amennyiben megfelelő, ahogy a program a szétbontást elvégezte, akkor nem módosítjuk. Ha nem megfelelően bontotta a program, vagy szeretnénk több adatot is megadni, akkor beírhatjuk a szükséges mezőbe.
Figyelem! A korábban megadott, eredeti adatok nem változtathatók.
Figyelem! A módosításokat CSAK azokon a rekordokon fogja letárolni a program, amiket kijelölünk mentésre az Adatok mentése gomb megnyomása előtt.
Az összes adatot ki tudjuk jelölni, vagy a kijelölést mindegyik rekordról el tudjuk venni.
NAV adatszolgáltatáshoz címbontás a korábban készített számlákon
A korábban mentett számla adatokon is ugyanígy el tudjuk végezni a cím szétbontását. A NAV állásfoglalása szerint csak 2016.01.01-én vagy utána készült számlák átadása kötelező. Ezért a cím bontását nem kell elvégezni az ennél korábbi bizonylatokon. Ezt úgy tudjuk leszűrni, ha megadjuk a Számla adatoknál a kezdő dátumot.
A bontott című rekordokat kijelölés után az Adatok mentése gombbal kell lementeni.
Címek tárolásának módosítása a Kereskedelem partnertörzsben
A Partnertörzsben a Számlázási és a postacím a NAV által megkövetelt szegmensekre lett bontva.
A Másol gomb a különböző szegmensekben felvett adatokat összemásolva létrehozza az utca mezőt, ami a korábbi nyomtatványokon, sablonokon, stb. szerepelni fog. Az összemásolás nem kötelező. A NAV-os adatszolgáltatás XML-ben a bontott szegmensek jelennek meg (ha vannak). Ha nincsenek, akkor az utca mezőben szereplő szöveg kerül bele a Közterület neve mezőbe.
Fontos! Az utca mező 70 karakter hosszú lehet!
Ezért a szegmensek összemásolása az összeállított szöveg első 70 karaktere lesz.
A korábban használt F8 (számlázási cím átmásolása postacímbe) funkció a bontott struktúrát másolja.
Címek bontása Excel importáláskor
A Partnerek importálása funkció is képes a bontott struktúrájú címek importjára.
A korábban létrehozott Excel végén kell szerepeltetni az új szegmenseket, így a korábbi Excel is gond nélkül működhet:
- Cím Kerulet = BF, 10 hosszú
- Cím Kozterulet_neve = BG, 50 hosszú
- Cím Kozterulet_jelleg = BH, 50 hosszú
- Cím Hazszam = BI, 10 hosszú
- Cím Epulet = BJ, 10 hosszú
- Cím Lepcsohaz = BK, 10 hosszú
- Cím Emelet = BL, 10 hosszú
- Cím Ajto = BM, 10 hosszú
- Postacím Kerulet2 = BN, 10 hosszú
- Postacím Kozterulet_neve2 = BO, 50 hosszú
- Postacím Kozterulet_jelleg2 = BP, 50 hosszú
- Postacím Hazszam2 = BQ, 10 hosszú
- Postacím Epulet2 = BR, 10 hosszú
- Postacím Lepcsohaz2 = BS, 10 hosszú
- Postacím Emelet2 = BT, 10 hosszú
- Postacím Ajto2 = BU, 10 hosszú
Címek bontása a Partnerkezelő modulban
Természetesen az integrált rendszer következtében az Iroda ++ 8.13v2 Partnerkezelő modul is bontva tartalmazza a partner cím adatait!
Az Express legújabb verziójából átvett adatok is tartalmazzák a bontott cím adatokat. Amennyiben így érkezik az állomány, az Iroda ++ betölti azt az importálás során.
Kereskedelem modul
EKÁER kapcsolat
A szállítólevelek alapján a rendszerből az EKÁER xml formátumában kinyerhetőek az adatok, ezáltal a bejelentés feltöltése könnyebbé és gyorsabbá válik. Ezen funkció használatba vételéhet kérje tanácsadó munkatársaink segítségét.
Automatikus árfeltöltési csoport
A cikkekhez hozzárendelhető egy árfeltöltési csoport, melynek alapján a rendszer kalkulálja a megadott beállítások alapján a cikkhez rögzített árakat.
Rendelés visszaigazolás magyar nyelven
Bővítettük a nyomtatványok körét, így a vevői rendeléshez már nyomtathatóvá vált a csak magyar nyelvű visszaigazolás is.
EDI számlaátadás korrekciója
Módosításra került az EDI számlaátadás rendszere is. Mostantól figyelembe veszi a rendszer, nem csak az elektronikusan átadható beállítást, de az elektronikus számla beállítást is.
Számlaközpont kapcsolat
Kialakítottunk egy új elektronikus számlakapcsolatot is, így a vevői számlák a Számlaközpontnak is átadhatóvá váltak.
1565 07-es és 08-as riport
A Kereskedelmi kimutatások közé bekerült a 1565-ös nyomtatvány 7-es és 8-as lapjának a feltöltését segítő lekérdezés. Az M. csoportban találjuk a két riportot, külön a vevőre és külön a szállítóra.
Pénzügy modul
ÁNYK bevallási segédek bővítése
Jelen verziótól elérhetővé vált a rendszerben az A60-as, az F02-es, és a 65M-es nyomtatványkitöltés is.
ÁFA bevallás módosítása 1465>1565
Mivel változást történt a 65-ös nyomtatványban, ezért ennek következtében módosítanunk kellett az ehhez tartozó xml formátumfeltöltést.
Késedelmi kamat kezelés korrekciója
A felhasználói bejelentések alapján korrigáltunk a késedelmi kamat és a kezelési költség számításán.
PTGSZLAH bevallás változás
2015. január 1-jétől havi rendszerességű adatszolgáltatást kell teljesíteni, módosult formátumban. Az új formátum a 8.12-es verzióval elérhető.
Keretrendszer
Bisnode lekérdezés funkció kibővítése
Szintén a felmerült felhasználói igények alapján bővítettük a Bisnode adatlekérés funkciót. A jelen verziótól a lekérhető alapadatokat visszatölthetjük az adott partnerkartonba, és e mellett ezen adatok mentésre kerülnek a karton megjegyzés mezőjébe.
Kereskedelem modul
Leltárazás raktáranként – gyorsbillentyűvel
A leltárazás raktáranként funkció kiegészítésre került, hogy gyorsbillentyűvel is lehessen új sort felvenni, illetve a meglévő sort módosítani. A bővítés hatására a leltár funkciók használata gyorsul, mivel mostantól már nem csak menüpontból érhetjük el ezeket a műveleteket.
Dolgozói készletek kimutatás – szűrések bővítése
A kimutatás szűrési ablakon megadhatóvá vált a dolgozó szűrése, azaz nem csak teljes lekérdezésre van lehetőség, hanem egy-egy dolgozó külön is lekérdezhetővé vált.
Rendelés generálás – cikk adatok megjelenítése
A rendelés generáló listaablakon kibővítésre került a cikk megnevezése. Mostantól nem csak a Megnevezés A-t láthatjuk, megjelenik a Megnevezés B és C is.
Rendelés generálás – ármegadás
Korábbi program verziókban csak egyedi ár megadásával lehetett generálni a szállítói rendeléseket. Jelen verziótól a cikktörzsben tárolt ároszlopokkal illetve utolsó beszerzési árral is generálhatunk rendelési bizonylatot.
Intrastat jelentés – mennyiségi adatok megjelenítése
Az Intrastat jelentésbe megjelenítésre került a mennyiség is. A fejlesztés hatására egyszerűsödik a bevallás elkészítése.
Bizonylat átvezető – Átvezetett mennyiség egysége
Bizonylat átvezetéskor a cikk átvezetése eddig csak az adott bizonylaton megadott mennyiségi egységben történhetett, azaz ha extrában került megadásra, akkor már alap mennyiségben nem lehetett átvenni pl. számlázásra. Ezért az átvezető ablakot kibővítettük, hogy ne csak a rögzített mennyiségi egységben lehessen továbbvinni a mennyiséget, hanem az adott cikk alap mennyiségi egységében is.
Cikk alapértelmezett értékei
A Kereskedelem kiegészítő cikk alapértelmezett beállításai közé bekerült a belföldi ÁFA kód megadási lehetőség. Amennyiben a rögzített VT vagy TESZÁOR számhoz nincs beállítva ÁFA kód, akkor a megadott alapértékkel kerül rögzítésre a cikk karton. Az alapbeállítás termék és szolgáltatás típusra külön-külön megadható.
Rendelés lekérdezés szűrése
A 8.11-es verziótól lehetőségünk van szűrni a vevői rendelés státuszaira is. Az új szűrőfeltételt a kimutatások előszűrő ablakán, a bizonylati fülön találjuk.
Árfeltöltés a cikk kartonon
A Kereskedelem rendszerbe bekerült egy új törzsadat, ahol felvehetők különböző árfeltöltési metodikák. Egy-egy árfeltöltési szabályt hozzárendelhetjük a cikkeinkhez, aminek következtében az egyes ároszlopok kiszámításra kerülnek.
Pénzügy modul
Számlarögzítő adatmegjelenítés bővítése
A számlarögzítés közben a már letárolt soroknál megjelenítésre került a nettó érték is, ezzel segítve a rögzítő munkáját.
Pénzügyi beállítások megjelenítése
Az eddigi TAB-os megoldás helyett menüpontokra kerültek a Pénzügyi beállítások egyes csoportjai, ezzel átláthatóbbá váltak a különféle beállítási lehetőségek.
Áttekintő ablakok működése
A 8.10-es verzióig az áttekintő ablakokon – amennyiben a sorokat is megjelenítettük - a tételek között egér használatával lehetett lépkedni. Az új verzióban módosítottuk az ablak működését, így az nyílbillentyűkkel lépkedhetünk a tételek között.
Devizabank rögzítési segítség
Amennyiben a devizabankban a kiegyenlítendő devizaszámla forintegyenlege és a banki kiegyenlítés forintértéke megegyezik, akkor a rendszer egy figyelmezető üzenetet küld, mivel ilyen esetben valószínűsíthető, hogy a kiegyenlítéshez nem lett árfolyam megadva.
Főkönyv modul
Bizonylatrögzítés
Korábban a bizonylatrögzítés közben nem volt lehetőség a megjegyzések lementésére, csak a törzsadati megjegyzés listából lehetett választani. A 8.11-es verziótól már nem kell kilépni a rögzítőből, hogy elmenthessük a Rövidítésszótárba a megjegyzésünket, mert ez már a bizonylat rögzítése közben megtehető.
Mérleg és jelentéskészítő
A beállítások között nem volt lehetőség tizedes jegyek beállítására, illetve a képernyőn nem jelentek meg a tizedesek csak nyomtatásban. Az új verziótól a szerkesztőablakon a számítást követően a könyvelési devizanem beállításai alapján fognak látszódni a tizedesek.
Keretrendszer
Kimutatás megtekintő
A riportnyomtatási ablakban az eddigi nyíllal lapozás mellett megjelent a konkrét oldalra ugrás lehetősége is.
Excel export
Az EXCEL export a jövőben nem csak a 65 ezer soros kimutatásokat tudja kezelni, mivel az új verzió már a 2003-asnál újabb MS Excel programokat/fájlokat is felismeri exportáláskor.
Áfa törzsadatok bővítése
2015-től a célország szerinti áfát kell felszámítani a végfelhasználók felé egyes szolgáltatóknak, ezért az áfa kódokhoz hozzá lett rendelve egy plusz törzsadat, mégpedig az EU tagországkód. Ez az áfa listák szűrésébe is bekerült, hogy tagországonként lekérhessük az áfa analitikát.
Kereskedelem modul
Leltárazás raktáranként – FIFO átlagár feltűntetése
A leltárazás raktáranként funkció kiegészítésre került a nyomtatványok tekintetében annyival, hogy a leltár nyomtatványok közé bekerültek olyan formátumok, amelyek a termékek átlagos FIFO értékét is megjelenítik, segítve ezzel a leltár felvételét.
Bizonylat szerkesztő – átvezetéskor részletesebb információ
A bizonylat átvezető ablak kiegészítésre került egy információs panellel, amelyen az aktuális sor különböző, eddig meg nem jelenített adatait láthatjuk, segítve ezzel, hogy a megfelelő bizonylat sort vezessük át a készülő bizonylatra.
Bizonylat szerkesztő – szállítólevél tételek átvezetésekor a teljesítési dátum átvétele
Korábbi program verziókban a rendszer nem figyelte, hogy a számlákba átvezetett szállítólevelek milyen teljesítési dátummal lettek átemelve a számlába. Az Iroda++ 8.10 verziójától kezdve lehetőségünk van beállítani, hogy az átvezetett szállítólevelek teljesítési dátumát állítsa be a rögzítendő számla teljesítési dátumaként. A különböző beállítási lehetőségek lehetővé teszik ennek kikapcsolását, egyező teljesítési dátumok esetén történő beállítását, a legkorábbi és a legkésőbbi teljesítési dátum beállítását.
Bizonylat áttekintő – nyomtatás és nyomtatási példányszám megjelenítése
Az áttekintőben megjeleníthető mezők köre kibővítésre került a nyomtatás tényét mutató Nyomtatva jelölővel, illetve azzal, hogy a bizonylat hány példányban lett már nyomtatva.
Bizonylat rögzítő – Bizonylat parancsai / Sorok rögzítése file-ból (excel, txt)
Bizonylat rögzítés közben lehetőségünk van a rögzítendő bizonylatunk sorainak importálására külső file-ból. Az import formátumnak megadott alap szerkezeten kívül lehetőség van arra, hogy egyedi formátumból lehessen importálni az adatokat, ehhez vegye igénybe konzulens kollégáink segítségét.
Szállítói rendelés generálás
Az eddigi hasznos generálás funkció tovább paraméterezhető s már beállítható az is, hogy milyen szinthez kerüljön feltöltésre. Azaz, ha azt szeretnénk, hogy azok a cikkek, amelyek a minimum készlet szint alá csökkentek, töltődjenek fel ne csak a minimum szintig, hanem mondjuk az optimum szintre, akkor ezt is paraméterezni tudjuk a generálás előtt.
Címke nyomtatás bizonylat alapján
A címke nyomtatást eddig csak a kiválasztott cikkek alapján lehetett használni, jelen verziótól kezdődően már egy kiválasztott bizonylat alapján is elvégezhető a művelet.
Bizonylatok küldése email-ben
Az eddigi verziókban ajánlatokat, rendeléseket lehetett email-ben továbbítani, az új verziótól a szállítóleveleket és a foglalás bizonylatokat is lehetőségünk van így küldeni.
Pénzügy modul
Késedelmi kamatszámítás változása
A jogszabályi változásnak megfelelően átalakításra került a késedelmi kamat rendszer az Iroda++ rendszerében. Devizanemenként külön lehet megadni a kamat mértékét, illetve az eltolás mértékét és a kezelési költség mértékét is. Külön paraméterezhető, hogy a jegybanki kamat figyelembe vételét milyen szabály alapján alkalmazza a rendszer. A jelenlegi szabályozás szerint féléves ciklusban határozza meg az alkalmazását.
Tranzakciók mozgásirányonként történő napló paraméterezése
Az új verzióban lehetőségünk van a pénzügyi tranzakciókat mozgásirányonként különböző napló paraméterekkel ellátni, így a főkönyv modulban akár mozgásirányonként külön naplóra kerülnek feladásra. Természetesen használható lesz a jelenleg is használatban lévő paraméterezés, ez a fejlesztés csak bővíti a paraméterezés lehetőségét.
Tranzakciók mozgásirányonként történő iktatószám beállítása
Hasonlóan az előbbi bejegyzéshez a tranzakciókat mozgásirányonkénti iktatószám beállítással tudjuk ellátni. Működéséhez a beállításoknál engedélyezni kell ezt a beállítást. Amennyiben az adott tranzakció / mozgásirányhoz nem állítottunk be iktatószám formátumot, a rögzítő felületen piros figyelmeztető szöveg jelenik meg, s nem engedi rögzíteni a tranzakciót.
Partner keresés – felhasználónkénti beállítás
Ahogy a Kereskedelem modulban már megszokhattuk, a Pénzügy modulban is paraméterezni lehet, hogy a partner kereső ablakban milyen mező alapján szeretnénk keresni.
Kontírozás – bővülő lehetőségek
Ügyfél visszajelzések alapján kibővítésre került a kontírozásnál a pénztári bizonylatok utólagos módosítható adatok köre.
Számla rögzítés / módosítás – árfolyam megjelenítése a felületen
Pénzügyi számlák rögzítése közben eddig csak a forint illetve a deviza összeg került megjelenítésre. Jelen verziótól egy külön számított mezőben megjelenítésre kerül az árfolyam is.
Bank rögzítés / módosítás – iktatószám 2 mező megjelenítése a számla választónál
Bank rögzítésekor a számla választó ablak mezőinek köre kibővítésre került a számla iktatószám 2 mezőjével, ezzel segítve a számlák közti keresést.
ÁFA bevallás – másodlagos bevallási ÁFA sor megadás
Az ÁFA kód törzs kibővítésre került egy másodlagos bevallás sorral. Ez a kiegészítés statisztikai adatgyűjtést szolgál, a bevallás erre a célra meghatározott soraira.
Pénztárgépre kötelezettek heti bevallási segéd programja
Jelen verziótól kezdődően a már ismertetett segédprogram a Pénzügy modul Eszközök menüpontjából is elérhető.
Banki kommunikáció modul
Kivonatok feladása a pénzügy modulba – dátum megadás
Korábbi programverziókban a banki kommunikációból feladásra kerülő kivonatok könyvelési dátuma a pénzügyi rendszerben a feladás napja volt. Visszajelzések alapján módosítottunk a feladás paraméterezésén, s az új verziótól kezdődően választhatunk az aktuális nap, a kivonat nyitó illetve a kivonat záró dátuma között.
Rendszerfelügyelet
Adatbázisok feltöltése a rEVOLUTION FTP szerverére
A bejelentett problémák kivizsgálásakor sokszor jelent segítséget, ha konzulens kollégáink, illetve fejlesztőink látják az adatbázist, amellyel kapcsolatban a probléma bejelentésre került. Ehhez üzemeltetünk egy FTP szervert, ahova ügyfeleinknek biztosítunk olyan hozzáférést, mit csak a rEVOLUTION illetékes kollégái valamint az ügyfél láthat csak, biztosítva ezzel azt, hogy harmadik személy nem juthat az adatokhoz. Azonban az ide történő feltöltés sokszor problémát okoz. Ezért a Rendszerfelügyelő programot kiegészítettük egy olyan funkcióval, amely egy meglévő vagy egy aktuális friss adatbázis mentést feltölt az FTP szerverre egy a rEVOLUTION által meghatározott mappába, s erről email-t is küld a konzulensnek. A feltöltés előtt egy rövid leírást is mellékelni lehet a mentéshez. Természetesen a funkció eléréséhez megfelelő internet hozzáférés szükséges.
Általános
Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
Az új jogszabályi rendelkezések alapján 2016. január 1-től a számlázó programban biztosítani kell, hogy a NAV egy önálló, de a programba integrált funkció által standardizált módon bármikor hozzájuthasson a kibocsátott számlák (ideértve a módosító és az érvénytelenítő számlákat is) adataihoz. A funkció az Iroda++ 8.13-as verziójától elérhető.
Céginformációk gombnyomásra a Bisnode-tól
A rEVOLUTION Software és a Bisnode Magyarország együttműködés révén az Iroda++ 8.13-as verziójától gyorsan és egyszerűen tudhat meg céginformációkat ügyfeleiről. A Bisnode céginformációs szolgáltatás segítségével minden adatot megtalál egy helyen, amit belföldi üzleti partneréről tudnia kell. Tájékozódhat tárgyalás előtt, megállapíthatja üzleti partnere mennyire megbízható, milyen a fizetőképessége. Felmérheti beszállítói, vevő megbízhatóságát, informálódhat versenytársai teljesítményéről.
A partnerkartonon a Bisnode gombbal nyithatja meg az új funkciót, ahol az adószám beírása után választhat az alábbi adattípus lekérdezések közül:
Ingyenes szolgáltatás (Iroda++ 8.13-tól):
- Alapadat lekérdezés
Fizetős szolgáltatás:
- Negatív események lekérdezése
- Főbb pénzügyi adatok lekérdezése
- Jelzőlámpa lekérdezés
- Érdekeltségi gráf adatok
Videó a funkcióról itt megtekinthető
M-Files – Iroda++ kapcsolat bővítése
Az Iroda++ előző verzióiban az M-Files dokumentumkezelő rendszer és az Iroda++ összeköttetése a szállítói számlák érkeztetésére irányult az M-Files rendszerében, majd onnan egy szinkronizáló motor elindításával kerültek át a szállítói számlák az Iroda++ pénzügy moduljába. Ez a funkcionalitás a jelen verziótól kezdődően jelentősen kibővült.
A 8.13-as verziótól a következő kapcsolódási pontok kerültek bele a két rendszer együttműködésébe:
- Vevői számla nyomtatásakor megfelelő paraméterezés esetén a számla képe PDF formátumban az M-Files-ba kerül a partner illetve a számla néhány paraméterével együtt.
A paramétereket a Kereskedelem kiegészítő / M-Files Kereskedelem modul kapcsolati beállítások menüponton belül lehet megtenni. A paraméterezéshez kérje konzulens kollégáink segítségét az M-Files oldalon.
A számla nyomtatásakor, ha a Számla Export értéke igen, megjelenik az M-Files-ba átadja jelölő. Nyomtatáskor az első számla nyomtatványt legenerálja a beállításoknak megfelelően PDF dokumentumként, s iktatja az M-Files irattárban a beállításoknak megfelelően.
Amennyiben az M-Files oldali iktatás sikerrel zárult megjelenik egy ablak, mely tájékoztat erről. Az Iroda++ rendszere jegyzi, hogy melyik számla került már átadásra, így a következő nyomtatásoknál már hiába van bejelölve, nem fogja még egyszer átemelni a számlát. - A számla bizonylatot megnyitva az M-Files gombra kattintva meg tudjuk nyitni a már iktatott számla PDF dokumentumot az M-Files-ban. Ha még nincs iktatva a dokumentum, akkor nem történik semmi.
- Az Iroda++ partner kartonon állva szintén jelen van az M-Files kapcsolat gomb, amely a partnerhez tartozó dokumentumokat keresi és jeleníti meg az M-Files standard kereső felületén. Fontos, hogy ha a partnerhez nem csak az Iroda++-ból származó dokumentumokat iktattunk, akkor azok is megjelennek.
Kereskedelem modul
Belső felhasználású bizonylatok visszáru kapcsolatának létrehozása
A kereskedelem modulban a belső készletmozgásoknál lehetőség volt arra, hogy belső felhasználásként anyagot mozgassunk ki a raktárunkból, illetve vissza is tegyük a fel nem használt készleteket. E két mozgás között eddig nem volt kapcsolat, tehát a fel nem használt készletet nem lehetett bizonylat sor kapcsolással visszatenni a készletre.
Ügyfeleink ezen igényének kielégítése érdekében külön mozgások lettek létrehozva a programban. Ezek a mozgások Kijelölt... visszáru bizonylatokként lettek elnevezve, s a meglévő mozgások mellett találhatóak. Az eddigi belső felhasználás bizonylatok ugyanúgy használhatók, ahogy eddig is működtek, a bizonylati kapcsolódást az új bizonylatok valósítják meg.
Cikk import formátum kiegészítése
A standard cikk importáló EXCEL tábla ki lett egészítve a nettó súly és a származási ország adatokkal. Ezek az EXCEL tábla végére kerültek, így nem fogják akadályozni a régebbi verziójú importot sem.
Árkalkuláció készítése FIFO készletérték alapján
A kereskedelem kiegészítő időszaki tevékenységek menüpontja lett kiegészítve egy olyan kalkulációval, amely az eddigi kiinduló árakat kiegészíti egy súlyozott FIFO értékkel. Ezáltal képezhetünk egy olyan árat, amely az aktuális készletünk súlyozott FIFO értékét mutatja. Erre aztán lehet akár vevői szerződést ültetni, vagy egyéb módon felhasználni.
Leltárazás raktáranként
A funkciót tovább fejlesztettük a gyorsabb használat érdekében. A 8.13-as verziótól kezdődően gyorsbillentyűvel vehetünk fel új sort. (Ctrl+N)
Vevői szállítólevél áttekintőből számla készítés indítása
Tovább bővült a kiszállításoknál elérhető funkciók köre. Immár a konkrét számlázandó kiszállításra ráállva készíthetünk az áttekintőből számlát.
Dolgozói készletriport kiegészítése dolgozó szűréssel
A dolgozói készlet riport szűrési lehetőségei bővítésre kerültek. A 8.13-as verziótól kezdve le lehet szűkíteni csupán egy dolgozóra a listát. Az új szűrőfeltétel a partner fülön található meg.
Vevői rendelésből előlegbekérő készítése
A továbbiakban a vevői rendelésből akár egy gombnyomásra generálhatunk előlegbekérőt. Ráadásul azokkal a cikkekkel, amelyek a rendelésen szerepelnek. A funkció a rendelés áttekintő műveletek menüjében érhető el.
Kiszállítás és számla egyben előleg felhasználással
Az Iroda++ rendszerében eddig a kiszállítás és számla funkciónál nem volt elérhető az előleg felhasználás. Ilyen esetben csak két lépésben lehetett rögzíteni a szállítólevelet és külön a számlát. A jelen verziótól kezdődően lehetőség nyílik arra, hogy a kiszállítás és számla egyben funkció alatt is be tudjuk emelni a felhasználandó előlegszámlát. Fontos tudni azonban, hogy ez esetben megjelenik az előleg sor a szállítólevélen is.
Rendelés kiegészítése új sorral meghatározott helyre
Ettől a verziótól kezdődően lehetőségünk van, hogy egy adott vevői rendeléshez úgy tudjunk egy sort hozzáadni, hogy az egy meghatározott sor után kerüljön be a rendelésbe. Így a cikkeinket tematikusan tudjuk elhelyezni a rendelésen.
INTRASTAT jelentésen a nettó tömeg számítása
Módosításra került az INTRASTAT jelentés tömegszámoló algoritmusa a következők szerint:
15. ROVAT: NETTÓ TÖMEG (KG) A termék csomagolóanyag nélküli saját tömege, amelyet az alábbiak szerint kell megadni: - ha a termék nettó tömege 1 kg-nál nagyobb, akkor azt egész számra kell kerekíteni, a matematikai szabályok szerint (0,5-től felfelé). Pl. 2,5 kg = 3 és 47,4 kg = 47. ¾ ha a termék nettó tömege 1 kg-nál kisebb, akkor azt nulla egész és legfeljebb három tizedesjegyre kell megadni. A legkisebb jelenthető nettó tömeg a gramm, azaz a harmadik tizedesjegy. Pl. 5 gr = 0,005 és 20 dkg = 0,2.
Eladási ár figyelése
Új funkcióval bővült az értékesítés támogatása. Beállítható, hogy egy adott tétel értékesítése során az eladási ár ne menjen a FIFO ár alá. Ezen belül is két lehetőségünk van:
- Több FIFO kupacból történő kivét esetén a legkisebb FIFO érték alá nem mehet az eladási ár.
- Több FIFO kupacból történő értékesítés esetén az átlag FIFO érték alá nem mehet az eladási ár.
Pénzügy modul
Számla áttekintők sor nézet
A számla áttekintőkben amennyiben bekapcsoltuk a sorok megtekintése nézetet, abban alapértelmezetten Jogcím szerinti sorrendben jelentek meg a sorok. Jelen verziótól kezdődően lehetőség van arra is, hogy a rögzítés sorrendjében nézzük meg a számla sorokat.
További fejlesztés, hogy eddig, ha a sorok megjelenítése be volt kapcsolva a számla fejtáblában nem lehetett lépkedni. Az új verzióban már ez a funkció is elérhető.
Számla áttekintő számla másolás lehetősége
A számla áttekintőben lehetőségünk van egy adott számlára állva, annak tartalmával egy újabb számlát rögzíteni. Természetesen a rögzítés előtt az adatok még módosíthatók.
Statisztikai jogcímekre jelölő adat kötelezőség
Lehetőségünk van immár nem csak az eszköz, forrás és eredmény típusú főkönyvi jogcímekre, hanem a statisztikaiakra is beállítani a jelölő adat kötelezőséget.
Kintlévőség kezelés – kapcsolattartó megadása
A partner kartonon az ügyintézők között megjelölhetjük azt a kapcsolattartót, aki a kintlévőség kezelésben, mint címzett szerepeljen. Egy partnerhez természetesen csak egy ilyen kapcsolattartó adható meg.
Főkönyv modul
Statisztikai számlaszámokra jelölő adat kötelezőség
Lehetőségünk van immár nem csak az eszköz, forrás és eredmény típusú főkönyvi számlákra, hanem a statisztikai számlákra is beállítani a jelölő adat kötelezőséget.
Rendszerfelügyelő modul
Adott felhasználó jelszavának alapra állítása
Az Iroda++ rendszerében gyakran előforduló problémára sikerült megoldást találni. Amennyiben egy felhasználó elfelejtette a jelszavát, nem volt lehetőség arra, hogy a rendszer felületén keresztül azt valamilyen alapbeállításra visszaállítsuk. Jelen verziótól kezdődően a Rendszerfelügyelő programban lehetőségünk van arra, hogy a kiválasztott felhasználó jelszavát töröljük.