Örömmel tájékoztatjuk, hogy elkészült az Önök által is használt REVOL Express programunk megújult, új generációs verziója, az express.ügyvitel! A most megjelenő program INGYENES letöltésével lehetőség nyílik az átállásra!
Kérjük, hogy az alábbi cikket alaposan olvassa el, mert fontos információkat tartalmaz az új kiadásra vonatkozóan!
Tartalomjegyzék
- Telepítés
- Regisztráció
- Cégadatbázis létrehozása
- Adatbázis átemelése régi REVOL Expressből
- Fontos lépések az új verzió használata előtt
- Program használata
- Hasznos információk, linkek
Miért jó mihamarabb elvégezni a frissítést?
Az express.ügyvitel programba több kényelmi funkció került, modern és könnyebben áttekinthető, dinamikus felületen. Megújítottuk a program logikáját, de megtartottuk a korábbi programok értékeit, miközben számos olyan újdonságot fejlesztettünk, melyre a korábbi kiadásoknál igény merült fel. A megszokott szűréseket, kimutatásokat egyszerűbben elérhetik, csoportosíthatják azokat, Excelbe exportálva az adatok megtartják a formázásukat.
A program súgóját teljesen újraírtuk, előtérbe helyeztük a gyakorlati módszereket, napi rutinokat, hogy gyorsabban és hatékonyabban lehessen elsajátítani a program működését. Mindenképp érdemes felkeresni a programmal való ismerkedés során.
Amennyiben az alábbi folyamatot bonyolultnak találná, kollégánk időpont-egyeztetést követően szívesen segít Önnek a folyamat elindításában, térítéses szolgáltatás keretében.
Fontos előkészületek, tudnivalók
Az új verzió a régebbi kiadásokat nem írja felül, önálló könyvtárba települ. Miután átáll az új kiadásra és a régi adatbázisát átemelte, ne használja új adatok rögzítésére a régi verziót, különben a bizonylatkiállítás során sorszámütközés léphet fel, a két program adatbázisa nincs szinkronban!
Szintés fontos, hogy a régebbi verziójú REVOL Express programjának a verziószáma 6.13-mal kezdődjön! Ha a régi program belépőablakában nem ezzel kezdődik a verziószáma, először frissítse a régi programját, mert addig nem lehet az új verzióba átemelni az adatokat!
Amennyiben Ön egyedi sablonnal, kimutatással, programfejlesztéssel rendelkezik, valamint Kulcs-Soft, Novitax, Hessyn programokba ad fel számlákat, még ne frissítsen express.ügyvitelre, hamarosan ezügyben keresni fogjuk!
A program nem emeli át a korábbi sablonokat, kimutatásokat (tehát az egyedi sablonokat, kimutatásokat sem), illetve a félretett bizonylatokat, valamint webáruházak esetén a letöltött, de nem feldolgozott megrendeléseket! Ez utóbbiakat érdemes még átemelés előtt törölni vagy bizonylatolni!
Átállás előtt ellenőrizze, hogy minden számlája fel legyen adva a NAV felé, mert a régi programban nem feladott számláit az új program nem fogja elküldeni a NAV szervereire!
Amennyiben rendelkezik Útnyilvántartó modullal, elvégezheti az átállást. Az új programban a csekély érdeklődés miatt már nem készítjük el ezt a funkciót, átállás után továbbra is használhatja a régi kiadást az utak nyilvántartására.
Az új program telepítése
Az új verzió telepítése előtt kérjük ellenőrizze a régi rendszerben, hogy az összes kiállított számla feltöltése és visszaigazolása megtörtént! Ezt a régi rEVOL Express számlázóprogramba belépve a Kimutatások és elemzések lapon, az Online beküldendő számlák alatt teheti meg. Ha nincs feladandó számlája, és mindent rendben talált, bezárhatja a számlázót, ellenkező esetben frissítse a számlák állapotát!
Töltse le a telepítőt az Ügyfélkapu oldalunkról! A belépéshez használja a kollégánk által küldött emailben lévő Aktuális termékkódot!
Az alábbi, rövid videóban megnézheti a telepítés lépéseit:
Miután a telepítőt letöltötte, indítsa el, a varázsló végigvezeti a lépéseken. Javasoljuk, hogy az elérési útvonalat ne változtassa meg (alapértelmezés szerint a C:\REVOLUTION\REVOL.Express mappába települ)!
A program regisztrációja
Telepítés után az Asztalon, illetve a Start menüben létrejön egy REVOLUTION mappa, benne egy ikon az express.ügyvitelhez (zöld-kék E betű), ezt indítsa el. A megjelenő ablakban pipálja be a Rendszerfelügyelő opciót. Felhasználónévnek írja be az admin -t, jelszó nincs.
A regisztrációban és a cégnyitásban az alábbi videó első fele lesz a segítségére (a cégnyitást később végezzük el):
Miután megjelent a Rendszerfelügyelő, a program aktiválása/regisztrálása következik, melyhez internetelérés szükséges! Ehhez lépjen be a baloldali Navigációs pulton az Adataim áttekintése csoport Licenc pontjába.
A megnyíló ablakban a demo adatok helyett adja meg a kollégáink által emailben kiküldötteket (Megnevezés, Aktuális termékkód és PIN kód, melyeket mentsen el biztonságos helyre!).
Nyomja meg az eszköztáron a Licenc letöltése gombot! Ha minden adatot jól töltött ki, a Licenc mezőkbe letöltésre kerülnek azok az információk, melyek az adatbázisunkban találhatók. Ezek áttekintése után az eszköztáron nyomja meg a Mentés és bezárás gombot!
Cégadatbázis létrehozása
A cégadatbázis létrehozásához és a korábbi adatbázis átemeléséhez az alábbi videót ajánljuk:
Miután végzett a regisztrációval, már felveheti a licenchez tartozó cége(ke)t. Mielőtt bármit tenne, érdemes előre végiggondolni, hogy milyen sűrűn állít ki számlákat, illetve más gép csatlakozni fog-e ehhez a számítógéphez. Amennyiben napi szinten készít bizonylatokat, illetve hálózatban vagy interneten át mások szeretnék elérni ezt a gépet, akkor az eszköztáron nyomja meg a Postgre SQL szerver telepítése gombot (amennyiben a telepítés során még nem tette fel a szervert). A megjelenő kérdést megerősítve elkezdődik a szerver letöltése és telepítése. A folyamat automatikus, és a művelet végét egy újabb ablak jelzi majd.
A Navigációs pulton kattintson a Cégek kezelésére, majd a bal felső sarokban lévő Új gombot nyomja meg.
Töltse ki a cégadatokat! A Cégnévnek azonosnak kell lennie azzal, amit a régi verzióban használt, különben a korábbi adatokat nem lehet átemelni!
Válassza ki a cég adatbázis típusát! Ha kevés számlát állít ki és egy gépen használja a programot, akkor valószínűleg elég az MSAccess típust megadni. Ha többen csatlakoznak erre a gépre, vagy napi szinten sok bizonylatot készít, mindenképp a Postgre SQL típust válassza! Ez utóbbi esetben az Adatbázis elérés mezőbe írja be a jelenlegi számítógép nevét (ezt megtalálja a Gépházban, a Rendszer csoport alatt, a Névjegy menüpontban, mint Eszköz neve). A Port mezőbe írja be az 5468-as értéket (ha nem lenne benne).
Ha e-számla modullal rendelkezik, mindenképp töltse ki a címadatokon kívül az Email mezőt is, különben nem fog működni az elektronikus számlázása!
Ne felejtse el a Pénzügyi adatok fülön beírni a cég Adószámát kötőjelekkel, tehát 12345678-1-12 formátumban! Ha ez utóbbi nem egyezik a cégünknél nyilvántartott adószámmal, a program nem engedi a cégnyitást! Probléma esetén vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal! A Normál adószám elrejtése opció alapértelmezés szerint be van pipálva, de csak akkor lép érvénybe, ha a Csoportos adószám is ki van töltve! Ha a Csoportos adószám mező üres, akkor az adószám mindenképp megjelenik a bizonylaton!
Végül a céget a Mentés és bezárás gombbal rögzítse!
Adatbázis átemelése régi REVOL Expressből
Egy kattintással jelölje ki a listás áttekintőben az újonnan létrehozott cégadatbázist, majd az eszköztáron nyomja meg a rEVOL Express 6 adatbázis konvertálás gombot!
A figyelmeztetés elfogadása után megjelenő ablakban szükség esetén adja meg az Archiválás mappáját a sor végén lévő három pontos gombbal. Ide készül majd el a korábbi adatbázis egy másolata.
A Konvertálandó program mappa alapértelmezés szerint a régi verzió telepítési helye (C:\Revol Express, tehát nem az adatbázis helye!). Ezt a program automatikusan kitölti, de szükség esetén ezt is betallózhatja a három pontos gombbal.
Nyomja meg a rEVOL Express 6 cég beolvasása gombot! Ha a konvertáló az előbb megadott útvonalon megtalálja azt a nevű céget, ahová importálni szeretnénk, akkor az megjelenik a rEVOL Express 6 konvertálandó cég listában. Ha a cégnév eltér, a program egy felbukkanó ablakban jelzi a problémát.
A Csak törzsadatok importálása opciót akkor pipálja ki, ha nem a teljes adatbázist,inkább csupán a partnereket és árukat, valamint az azokhoz kapcsolódó alap törzsadatokat (pl. készlet, áfakulcsok, cikkszámok, csoportok, megjegyzések stb.) kívánja áthozni az új programba.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a nagyméretű adatbázisok átemelése hosszú időt (akár több órát!) is igénybe vehet! Csak törzsadatok átvételénél természetesen ez az idő rövidülhet. Célszerű akkor végezni a folyamatot, amikor senki sem használja a korábbi számlázót, valamint hosszabb időre nélkülözni tudja!
Az OK gombra kattintva kezdheti a folyamatot.
Figyelem: a forrás adatbázis méretétől függően két üzenet is megjelenhet az OK gomb megnyomása után, ha a cégadatbázist MSAccess-ként nyitotta:
- Ha a régi adatbázis mérete 100 MB és 300 MB között van, a program felkínálja, hogy érdemes lenne inkább Postgre SQL adatbázisba importálni az adatokat
- 300 MB és afeletti adatbázisméret esetén nem lehetséges MSAccess adatbázisba átemelni az adatokat, csak Postgre SQL adatbázis használható!
Amennyiben ezután Postgre SQL-t szeretne (vagy szükséges) használni, először törölje az újonnan létrehozott cégadatbázist, majd (amennyiben nem tette volna meg korábban) telepítse a Postgre SQL szervert az eszköztár gombjával, ezután ismét hozza létre az új cégadatbázist Postgre SQL alapon. Ezután már hiba nélkül beemelheti az adatokat.
A művelet végén mindenképp zárja be a programot, majd indítsa újra az új verziót! A belépő ablaknál a Bemutató cég helyett váltson át a saját cégére! A hibásan kiállított bizonylatokért nem vállaljuk a felelősséget! A számlázóba való belépéskor már ne pipálja be a Rendszerfelügyelő opciót!
Fontos lépések az új verzió használata előtt
Belépés után mindenképp állítsa be a használni kívánt tizedesjegyeket a Súgóban írt Helyiértékek beállítása sablonokhoz tippünk alapján!
Ha a sablonon saját logót használt, akkor azt újra be kell állítania. Ebben az alábbi videó segíthet:
Lépjen a Beállítások csoport Sablon beállítások kategóriájában lévő Bizonylat sablon menüpontba. Kattintson duplán azon a sablonon, amit használna, majd az Embléma területén szintén duplán a kép kiválasztásához. Állítsa be a méreteket, pozíciót, majd a bal felső sarokban lévő Mentés és bezárással véglegesítheti a módosításokat.
Ellenőrizze a sorszámokat! Nézze meg az erről szóló videónkat:
A programba való belépés után a bal alsó sarokban lévő Beállítások csoportban, a Program beállítások alatt található Sorszámokra kattintva teheti meg. Szükség esetén cserélheti is ezen tippünk alapján! Kérjük, ellenőrizze az utolsó kiállított számla meglétét is a sorszámfolytonosság miatt.
A program használata
A program beállítása után már készíthet bizonylatot, a számlakiállítás folyamatát az alábbi videónkban ismerheti meg:
A partner vagy áru rögzítéséről, az előlegszámla kiállításáról, valamint további hasznos trükkökről további videókat tekinthet meg a YouTube csatornánkon:
További fontos információk
Ha a konvertálás során vagy utána a konvertált adatok ellenőrzésekor bármilyen problémát tapasztal, kérjük, ne kezdje el használni az új programot! A régi programja továbbra is használható marad, a problémát emailben jelezze az ügyfélszolgálatunkon!
Figyelem: a konvertálási folyamat bármikor megismételhető, de ilyenkor az új program adatbázisa felülíródik! Tehát ha már éles számlát készített az új programban, ezután ne importáljon újra a régi verzióból!
A régi és az új program közötti főbb különbségeket ezen a linken olvashatja el.
A programmal való ismerkedést mindenképp érdemes a Súgóval kezdeni, melyben a könnyebb érthetőséget képekkel, és alkalmanként oktató videókkal is segítjük. A Súgó a programban a Fájl menüből, vagy az alábbi linken érhető el:
Szíves figyelmébe ajánljuk az oktatóvideóinkat, melyek segítségével gyorsan és könnyedén elsajátíthatja a kezelési alapismereteket:
Amennyiben visszajelzése lenne, emailen várjuk a
Nagyon köszönjük, hogy velünk együtt részt vesz az új program felfedezésében, megismerésében és használatában!