Számlázó program kisvállalkozásoknak

Online számlabejelentés a rEVOL Express 6.03 verziójában

Elkészült az új, online számlabejelentésre is alkalmas verzió!

Alábbiakban fontos tájékoztatást küldünk a rEVOL Express új verziójának legfontosabb funkciójáról,

AZ ONLINE SZÁMLABEJELENTÉSRŐL A NAV RENDSZERE FELÉ

Kérjük, rendszerének működőképessége érdekében figyelmesen olvassa el az alábbi bejegyzésünket, melyben minden jelenleg rendelkezésünkre álló információt megosztunk! Probléma esetén kérjük, olvassa el a lap alján található Gyakran ismételt kérdéseket!

Gyakran Ismételt Kérdések >>

FONTOS: NEMCSAK A SZÁMLÁZÓ PROGRAMOT SZÜKSÉGES FELKÉSZÍTENI A VÁLTOZÁSRA, HANEM FELHASZNÁLÓI OLDALON IS FELMERÜLNEK BEÁLLÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK!

Amennyiben bármely speciális kivételnél fogva az Ön vállalkozása nem esik bele az adatszolgáltatásra kötelezettek körébe (például áfás számlát állít ki, de nem tartozik a magyar áfatörvény hatálya alá - néhány külföldi cég esetében), kérjük, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen jelezze ügyfélszolgálatunk felé, mert a jogszabály értelmében ebben az esetben is van teendője!

Tudnivalók

A 2018.07.01. napjától érvénybe lépő ONLINE ADATSZOLGÁLTÁSI KÖTELEZETTSÉGRE vonatkozó jogszabályváltozásnak a rEVOL Express program legfrissebb, 6.03 verziója lett felkészítve. Ahhoz, hogy az Ön rEVOL Express programjába bekerüljön a funkció, FRISSÍTENIE SZÜKSÉGES a 6.03 verzióra!

FONTOS: A 6.03 verzióban található online kapcsolódás miatt csak Windows 7 és újabb rendszereken működik megfelelően! A Windows Vista, XP és régebbi rendszerek esetében az online kapcsolat nem jön létre, ezért csak olyan gépre telepítse a rEVOL Express 6.03 verzióját, ami már megfelel az előbb említett rendszerkövetelményeknek! Amennyiben nem támogatott Windowst használna, akkor a számlázót még a frissítés előtt telepítse át másik gépre/rendszerre és utána végezze el a frissítést!

A frissítést a rEVOL Express Ügyfélkapuról tudja letölteni!

Belépés a rEVOL Express Ügyfélkapuba >>

Ha a program frissítése elmarad, a funkció nem fog bekerülni az Ön számlázójába, melynek a NAV közlései szerint súlyos pénzbírság lehet a következménye - számlánként!

Mivel a NAV online rendszere június 30-áig TESZT ÜZEMMÓDBAN működik, így a későbbiekben még lehetnek olyan változások, melyeket a számlázó programunkban is követni szükséges, tehát további frissítéseket bocsájthatunk ki. Emiatt FONTOS, hogy a mostani kiadás után megjelenő frissítéseket is maradéktalanul töltse le! KIZÁRÓLAG A LEGFRISSEBB VERZIÓBAN TUDJUK GARANTÁLNI A MEGFELELŐ MŰKÖDÉST!

A programmal összefüggő, esetlegesen észlelt hibákat, eltéréseket kérjük, azonnal jelezzék ügyfélszolgálatunknak e-mailben, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Azért, hogy a rendszert minden ügyfelünknél határidőre elindítsuk, kérjük Önt:

  • a törvény értelmezésével kapcsolatos kérdéseit ne küldje az ügyfélszolgálatunkra, mert azokra választ nem tudunk adni. Ügyfélszolgálatunk elsődlegesen a rendszer beüzemelésében és az esetleges speciális hibák elhárításában segédkezik.
  • az infrastruktúra működésével kapcsolatos kérdéseit (például: hol lehet beállítani az internet kapcsolatot, tűzfalat, levelezést) az IT üzemeltetővel és/vagy rendszergazdával egyeztesse!

Különösen kérjük, hogy a telepített rendszer tesztelését, kipróbálását, és a működtetés tanulmányozását IDŐBEN, lehetőleg azonnal kezdje meg!

Egyben jelezzük, hogy a működés életbelépése után várhatóan eddig nem látott nagy terhelés éri a Nemzeti Adó- és Vámihivatal rendszereit, amelyet előre beméretezni nehéz. Javasoljuk, készüljön fel arra, hogy az élesítés első időszakában (július első két hetében) minél kevesebb érintett bizonylat készüljön a számlázó rendszeren (amennyiben ez megoldható).

Szeretnénk jelezni, hogy a várható fennakadások, és a felmerülő kérdések kiemelt kezelése érdekében erőforrásainkat Online Számla bevallás modulra összpontosítottuk. Ez időszak alatt a telepítéssel vagy más, beállítással kapcsolatos eseteket kisebb prioritással tudjuk kezelni. Természetesen ez nem vonatkozik a működést akadályozó hibákra.

AZ ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG ELINDULÁSÁHOZ NEM ELÉG CSAK A rEVOL Express PROGRAMOT FRISSÍTENIE, TOVÁBBI BEÁLLÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK IS FELMERÜLNEK FELHASZNÁLÓINK RÉSZÉRŐL!

Az adózónak a NAV oldalán is regisztrálnia kell, hogy az adatküldés sikeres legyen, tehát NAV technikai azonosítót kell igényelnie. Erről részletes, képes tájékoztatást az alábbi gombra kattintva talál, kérjük, figyelmesen olvassa el!

NAV regisztrációs lépések >>

Az online számlabejelentési kötelezettséggel kapcsolatban jelenleg a fent ismertetett információk állnak a rendelkezésünkre. További részleteket társaságunkkal nem közöltek az illetékesek, ezért az esetlegesen felmerülő további kérdésekre kollegáink NEM TUDNAK VÁLASZOKAT ADNI.

Természetesen minden további információt mely a birtokunkba kerül, továbbítani fogunk Ügyfeleink felé. Kérjük, leveleinket ebben az időszakban kiemelten figyelje, és minden esetben figyelmesen olvassa végig, hiszen az Ön felelőssége is a jogszabályok maradéktalan betartása!

A NAV oldalán történt regisztrációs lépések elvégzése után a rEVOL Expressben a következő beállításokat kell megtennie:

A rEVOL Express beállítása a NAV felé történő kapcsolatra >>

A jogszabályi háttért az alábbi linken olvashatja el:

https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/jogszabalyok

Gyakran ismételt kérdések

  1. Milyen számlák kerülnek feladásra a NAV felé?

    Kizárólag a 100 000 Ft és azt meghaladó adótartalmú számlák (valamint azok később kiállított, kapcsolódó bizonylatai pl. sztornó és helyesbítő számla), ahol a partner Belföldi adóalany típusú.

  2. Az Internet beállítások fülön milyen felhasználónevet és jelszót kell megadni?

    A Technikai felhasználó és Jelszó mezőbe a NAV-nál történő regisztrálás során kapott technikai felhasználó adatait kell megadni.

  3. A 6.03 verzióra való frissítés után nem tudok új partnert rögzíteni, ha nem adom meg adószámot. Mi ennek az oka?

    Egy új opció került a Partner adatlapjára, a Pénzügyi információk fülre, Partner adóalanyisági kategória címmel. A program ellenőrzi, hogy az Adószám mezőbe mi van írva, illetve milyen katergória lett kiválasztva. Az alábbiak alapján válasszon lehetőséget új partner rögzítésekor:

    • Ha az ügyfélnek nincs adószáma, akkor a Nem adóalany opciót
    • Ha az ügyfélnek belföldi adószámmal rendelkezik, akkor a Belföldi adóalany opciót
    • Minden más esetben a Külföldi adóalany opciót kell kiválasztani
    Nem adóalany
  4. Egy ügyfelemnek van belföldi adószáma, de eddig nem volt beírva. Jelenleg a Nem adóalany kategória van beállítva az adatlapján. Ilyenkor mi a teendő?

    A 6.03.0000 verzióban a 2018. július elseje előtt még szabadon módosíthatja a paramétert. Amennyiben 2018. július elseje után egy partnerrel számlát rögzít, akkor a Partner adóalanyisági kategória már nem változtatható meg! Ilyen esetben új partnerként, adószámmal és Belföldi adóalany kategóriával kell rögzíteni az ügyfelet.

    A 6.03.0001 verzióban a Partner adóalanyisági kategória bármikor megváltoztatható 2018. július elseje után is, tehát nem kell felvenni új partnerként az ügyfelet. A számla rögzítésekor az aktuális kategóriabeállítás letárolódik a számlához, tehát a sztornó és helyesbítés esetén a forrásbizonylat állapotát veszi át!

  5. Hol tudom leellenőrizni, hogy a számla feladásra került a NAV felé vagy sem?

    A programon belül a Kimutatások és elemzések fülön lévő Online beküldendő számlák ablakban tekintheti meg a számlákat és az állapotokat. Amennyiben egy számla még nem lett feladva, a Frissítés gomb megnyomásával lehet újraküldeni. Ha a Státusz oszlopban az Elfogadva állapot látható, de a Hibaüzenet oszlopban Figyelmeztetést kap, akkor a számla befogadásra került, de előfordulhat, hogy pár adatot módosítania kell (pl. a Közösségi adószám, ld. lentebb). Ha a Hibaüzenet oszlopban Hibát kap, akkor azt a számlát kézzel kell regisztrálni a NAV onlineszámla weboldalán!

    Feladás

  6. Egy számlát megjelöltem kézi feltöltésre az Automatikus feltöltés kihagyásával. Van bármi dolgom ezután? Honnan tudom, hogy ezt a számlát feladta a program a NAV felé?

    A program a számlarögzítéskor, automatikusan feladja az összes, 100.000 Ft (vagy ennél magasabb) adótartalmú számlákat, kézi feladásra nincs szükség. Az aktuális státuszt a Frissítés gombbal ellenőrizheti!

    Amennyiben a NAV-val nincs kapcsolat (például hosszabb időre megszakadt az internet), csak akkor használja a Kézi feltöltés jelölése gombot, ugyanis ezzel megszakítja a számla felküldését a NAV felé, és csak egy jelölést helyez el a programban. Ezután Önnek a NAV online számlabejelentő weboldalán kézzel kell feladnia a számlaadatokat! A számla lejelentése ebben az esetben az Ön felelőssége, a program már nem fogja felküldeni a NAV szerverére!

  7. A NAV felé történő feladásnál azt az üzenetet kapom, hogy a Közösségi adószámom (CommunityVATNumber) hibás, pedig a Rendszerfelügyelőben ellenőriztem és jó. Mi a hiba oka?

    A 6.03.0001 verziótól a Rendszerfelügyelőben, a cégadatoknál, a Pénzügyi adatok fülön lévő EU tagállam kód és az EU közösségi adószám összefűzésre kerül a NAV feladás során! Tehát vagy az előbbi mezőből törölje a HU jelzést, vagy a közösségi adószám elől. Amennyiben az EU közösségi adószámba, egyben kerül beírásra, ügyeljen arra, hogy szóközt vagy más karaktert (például kötőjel) ne tartalmazzon a mező!

  8. Nem tudok számlákat szinkronizálni a NAV felé, és a Bisnode adatlekérdezés sem működik! Azt a hibaüzenetet kapom, hogy Nincs internetkapcsolat, pedig a gép online van, a tűzfalbeállítások is rendben vannak. Ilyenkor mi a teendő?

    Valószínűleg régi, Windows Vista, XP vagy korábbi operációs rendszert használ. Kérjük, frissítse az operációs rendszerét legalább Windows 7 vagy újabb kiadásra!

    Nincs internet

  9. Webáruházból sok ügyfelet szinkronizálunk a megrendelések során. Be lehet állítani a programot, hogy alapértelmezetten Nem adóalanynak legyen rögzítve?

    Természetesen igen, ehhez be kell lépni a Beállítások fülön lévő Program beállításokba, majd a Törzsadatok I. fülön kell kiválasztani a megfelelő Adóalanyisági kategóriát. A Beállítások mentése gombbal rögzíthető a módosítás.

    Nem adóalany beállítások

  10. Amikor számlát rögzítek vagy beküldeni szeretném, olyan hibaüzenetet kapok, hogy "Hiba a token kérés során!" Mi a probléma oka?

    Az üzenetet azért kapja a rendszer, mert a NAV kiszolgálónál a hitelesítés nem megfelelő. Az alábbi esetekben kaphat ilyen üzenetet:

    • A hitelesítési adatok nem megfelelőek, ellenőrizze a Beállítások csoport Program beállítások alatt az Internet beállítások fülén a megadott adatokat!
    • Hibás az adószám a Rendszerfelügyelőben:
      Token hiba 1
    • Hibás technikai felhasználónév a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál vagy hibás adószámformátum a Rendszerfelügyelőben:
      Token hiba 2
    • Hibás a technikai felhasználónév vagy a jelszó a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál:
      Token hiba 3
    • Hibás XML aláírókulcs a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál:
      Token hiba 4
  11. A feladás során milyen üzeneteket küldhet a program, milyen hibákkal találkozhatok?

    Amennyiben minden számla feltöltésre került, a státuszuk is letöltődött a NAV szerveréről és „végleges” státuszban van (Elfogadva, Hibás), nincs szinkronizálandó adat:
    Nincs számla

    Amennyiben nincs internet kapcsolat vagy Windows 7-nél régebbi operációs rendszeren próbálja a feladást:
    Nincs internet

    Sikeres szinkronizáció:
    Sikeres

    Sikertelen szinkronizáció:
    Sikertelen

    Nem érhető el a NAV szervere:
    Nincs NAV szerver

    Nem érhető el a NAV szervere TLS 1.2 hiba miatt (Windows 7 esetén):
    Windows 7 feladási hiba

    Amennyiben a probléma fennáll, a Windows 7-est frissíteni kell a legutolsó állapotra a Windows Update segítségével, majd az alábbi javítást kell letöltés után elindítani Rendszergazdai jogosultságokkal:

    Windows 7 javítás NAV kapcsolathoz

    Amennyiben a Windows ideiglenes (Temp) mappájába nincs jogosultság írni:
    Írásvédett

    Hibás XML cserekulcs a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál:
    Hibás XML cserekulcs

    Gyűjtőszámla hiba sikeres feladáskor: a NAV téves információt ad vissza, várhatóan a NAV részéről hamarosan javításra kerül, önnek más teendője nincs.
    Gyűjtőszámla hiba

  12. Az alábbi hibaüzenetet kapom, amikor belépek a programba. Mit kell tennem?

    Ebben az esetben javasoljuk, hogy az Ügyfélkapu oldalunkról töltse le a teljes telepítőt, kapcsolja ki a vírusirtó valós idejű fájlvédelmét, és jobb klikk -> Futtatás rendszergazdaként opcióval futtassa le. A következő indítás után már nem fogja látni a hibaüzenetet.

    214 error
    Kobak hiba


További hibák megoldásait a folyamatosan aktualizált dokumentációban találhatja meg. Kérdés esetén kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen!